Sparvoga
Trådstartare
Har haft några trådar här förut om min kära häst. Har ju haft problem med att rida ut honom själv han är ju bara 9 år Detta händer endast när jag rider ut själv, han kan gå jätte fint och så helt plötsligt då bara stannar han och vänder, sen får jag inte honom fram igen, han reser, hoppar groda mm. Går jag på hårt med skänkeln blir han värre, spö behöver jag inte ens tänka på, så nu har jag börjat hoppa av och leda han en bit och sen sitta upp igen, ibland går han fram då men ibland fortsätter han tjura.
Tror ni jag är inne på rätt spår? Har ni tips på övningar man göra på marken? när jag hoppar av så går han som en hund. Ibland önskar man att man visste vad dom tänker.
Och han har inte ont, har en annan tjej som brukar rida och då gör han aldrig så här, har inte ens provat. I ridhuset och på planen går han utan problem.
Så snälla, kom med tips som kan hjälpa OSS!
Tror ni jag är inne på rätt spår? Har ni tips på övningar man göra på marken? när jag hoppar av så går han som en hund. Ibland önskar man att man visste vad dom tänker.
Och han har inte ont, har en annan tjej som brukar rida och då gör han aldrig så här, har inte ens provat. I ridhuset och på planen går han utan problem.
Så snälla, kom med tips som kan hjälpa OSS!