Googlemaps

Mim

Trådstartare
Har både hört och läst om folk som finns på googlemaps utan att dom vetat om det, nu sökte jag på vår adress och då finns båda mina förra hästar med.
En väldigt fin bild när dom står i hagen. Både snyggingen jag sålde :) och gamlingen jag tog bort. :(

Hur ofta byts dessa bilder ut?

Inte för att jag vill det utan bara en undran. Just dessa bilder är ju tagna för flera år sen och saker ändras ju, områden ändras fortare än så.:)

Sv: Googlemaps

Kan inte svar på frågan men upptäckte för en månad sedan att vi har kommit med på Street view men fotot var från 2011.....

*KL*

Jag tror inte de hunnit med att kartlägga allt ännu så det dröjer nog innan de hinner med att "uppdatera".

Jag är också med på Google Maps, såg när bilen kom så har vetat det innan jag såg det. Det roliga är dock att jag är skitsvår att upptäcka så jag tror inte någon annan skull kunna "hitta" mig. :) Min häst är med med på bild, fint foto och hon finns inte heller kvar i livet. :(

Sökte på fler adresser och ser att det skiftar i årstider. Ganska kul faktiskt att det är sommar och grönt för att på tio meter ändra till vinter. :)

Jag vet inte hur ofta dom ändras men det lär ta ganska lång tid.

Jag är med precis utan för vårat hus. Jag skulle precis gå ut på promenad med hunden när dom susade förbi.

Min morfar är med. Han gick bort för över ett år sedan så det är så härligt att "åka" längs med vägen i vårt lilla samhälle och se honom hämta tidningen. :)

Det brukar stå längst ner till vänster i vitt vilket år som bilderna togs, mycket är från 2011.

Eller kanske brukade, de har precis uppdaterat till en helt ny, helt hopplös variant. Inte alls lika användbar och dessutom allmänt bökig och sämre flygbilder. Har tillkommit en massa tjafs så vågar inte lova att året står kvar fortfarande.

Jag finns med på google maps när jag fotar deras bilar! ;)
Såg dom och tänkte att nu jäklar ska jag ta foto tillbaka på den! ;)

Bilderna härifrån är jättegamla. Jag är nästan helt säker på att det är från 2007, jag ser vår hög med ensilageplast (där vi numera har en paddock, sedan 2010) och jag ser att min höhäck står tom i hagen på en sommarbild - där stod den under den nämnda sommaren. Jag ser också att ena hagen är delad i tre, som den var just den sommaren. Och skälet att jag minns årtalet är att det var då mitt halvblodssto adopterade mitt shettisföl.
Jag ser lite färgade "pluttar" här och där i våra hagar, antar att det är lite hästar och några får.
Åsså ser jag att vår gräsmattepool står på plats och jag tror det hänger mörk tvätt på torkvindan... Men mig själv hittar jag inte.

Min älskade Yoga finns med :love: Bilden är nog tagen sommaren 2011 när jag hade tagit bort min andra katt Abbie och Yoga var själv. Yoga är borta nu, hon togs bort i oktober 2012, så det känns både jobbigt och härligt att se henne ligga på sin favoritstol på uteplatsen :love:

saknar_zpsbfbc6c3b.jpg

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 079
Senast: Flixon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 735
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat