Good as Gold - fodertillskott

E

Ellinore

Jag har en svårlastad ponny och hittade Good as Gold i en butik i dag. Köpte inte det, men funderade på att göra det. Anledningen var att jag vill ju få bort själva rädslan för transporten, även om vi använder Good as Gold dyker ju samma transport-problem upp nästa gång vi ska åka nån stans med transport. Men jag undrar ändå om någon har provat detta fodertillskott? Funkade det bra isf?

Hittade detta på google:
"GOOD AS GOLD är ett naturligt fodertillskott vilket nervösa, heta, spända hästar kan gynnas av.

L. Tryptophan är en essentiell aminosyra och måste därför tillföras hästens diet. Forskning har visat att höga halter av detta näringsämne kan ha en lugnande effekt.

Många tränare har noterat att vitamin B1 tillskott har en lugnande effekt hos väldigt spända hästar.

GOOD AS GOLD innehåller en koncentrerad nivå av antioxidanta E vitaminer.

GOOD AS GOLD kommer hjälpa dig utnyttja din hästs koncentration och inlärnings förmåga.

GOOD AS GOLD bör användas dagligen när behovet av en mer relaxerad och lätthanterlig häst finns.

Många hästar kan plötsligt bli över exalterade genom rädsla och nervositet.

GOOD AS GOLD kan användas i följande situationer:
På tävlingsbanan
Vid rädsla för trafik
In och ur lastning av hästen
Nya utmaningar som påträffas i träningsprogrammet"

Sv: Good as Gold - fodertillskott

Jag har gett min häst som är under igångsättning Good as Gold ett tag, då han har varit väl pigg vid ridning, och det funkar faktiskt, till min förvåning. Men lastningen har inte blivit enklare, det är ingen skillnad. Så jag är tveksam till om det funkar för lastningsproblem i allmänhet, kanske för vissa typer av lastningsproblem.

okej, tack för svaret. Hon går ju oftast in i transporten, men efter en stund (och speciellt om man försöker stänga där bak) så backar hon snabbt ut, vill inte va där inne så länge.

Jag har haft samma problem, och det finns en hel del trådar om det under hästhantering. Jag tror att det är träning som behövs, Good as Gold prövade jag inte i vid lastning, men jag är tveksam till att det hade hjälpt med min häst.

Fungerar på vissa, inte alls på andra. Jag tror inte G A G hjälper dig närmare det du önskar uppnå, så jag skulle spara de pengarna.

Liknande trådar

E
Foder & Strö Ska troligen köpa Good as Gold fodertillskottet nu, men vill bara veta vilka som testat det här? Blir hästen väldigt trött när man...
Svar
11
· Visningar
1 449
Senast: Ellinore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka