Golvvärme i sadelkammare?

Elin_B

Trådstartare
Ska snart sätta igång med bygge av eget stall :D

Hade tänkt golvvärme i sadelkammaren som uppvärmning. Vill gärna slippa element p g a brandrisken.

Nu sa dock elektrikern att golvvärme i en del av plattan kommer göra att mycket värme "försvinner ut" i övriga plattan vilket gör lösningen ineffektiv.

Är det någon här som värmer sin sadelkammare mha värmeslingor i plattan? Hur har ni löst det?
 
Sv: Golvvärme i sadelkammare?

Eftersom det är ett stall med vad jag förmodar ett gjutet golv som hänger samman med resten av stallets golv så kommer de mesta försvinna ut i plattan ja tyvärr. Jag skulle föreslå att du istället satsar på oljeradiator/-er eller en liten luftvärmepump! Där har du ju inte heller samma brandrisk som med ett fläktelement! Dessutom är de bra mycket billigare än att dra in golvvärme. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
979
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 473
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, känns som jag sitter lite fast i en situation som jag inte trivs med. Lite fakta Jag har idag 4 st hästar –...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp