Golv till hästtransport som är 1600 mm * 3000 mm?? Omöjligt?

Nea_

Trådstartare
Lade upp en tråd tidigare som är borta, kanske jag frågade på fel sätt.

Läser att många får skarva golven och jag vill inte riktigt göra det men om man ska lägga in golv och måste skarva...visst är det så att skarven ska ligga på en balk då? Vad kan man täta med så inte vatten tränger upp och ned i springan?

Har gogglat överallt på nätet, finns det skivor som är hela i måtten 1600 mm * 3000 mm?? (ska vara 21mm tjock) Det bredaste jag hittat är 1500mm brett. Är ju skitirriterande att det ska vara så svårt att få tag på!! Vill inte ha aluminiumgolv.
Kollade med min återförsäljare (har ett äldre Boj) men de sålde bara golv till 86orna i två skivor...GRRR.:devil: Man blir ju galen, vill fixa golvet nuuu!:p

Sv: Golv till hästtransport som är 1600 mm * 3000 mm?? Omöjligt?

Är golven längre än 3000mm och bredare än 1525mm så brukar det skarvas MITT ÖVER en balk, de flesta tillverkarna gör detta. För att täta skarven så använd Sikaflex monteringslim, lägg en sträng på ena skivan innan du lägger dit den andra.
Vet att det har funnits golvskivor som haft storleken 1600x4000x21mm och 1800x4000x21mm. men kommer för mitt liv inte ihåg vart jag hittade dessa.
Jag hade lagt in skarvat golv, oftast är det bakre delen som går, och då kan man enkelt byta bara bakre delen och inte hela golvet.

Lade upp en tråd tidigare som är borta, kanske jag frågade på fel sätt.

Läser att många får skarva golven och jag vill inte riktigt göra det men om man ska lägga in golv och måste skarva...visst är det så att skarven ska ligga på en balk då? Vad kan man täta med så inte vatten tränger upp och ned i springan?

Har gogglat överallt på nätet, finns det skivor som är hela i måtten 1600 mm * 3000 mm?? (ska vara 21mm tjock) Det bredaste jag hittat är 1500mm brett. Är ju skitirriterande att det ska vara så svårt att få tag på!! Vill inte ha aluminiumgolv.
Kollade med min återförsäljare (har ett äldre Boj) men de sålde bara golv till 86orna i två skivor...GRRR.:devil: Man blir ju galen, vill fixa golvet nuuu!:p

Hej!

Tack för ditt svar! Ja de där stora skivorna verkar ju omöjliga att få tag på, blir galen!

Vad är det för plywood somär bäst till väggar? Golv är ju slitskyddsplywood men väggar då?

Jag använde konstruktionsplywood och impregnerade själv. Blev helt perfekt!

Så du rekommenderar att skarva? Blir ju bra mycket lättare att skarva eftersom jag inte hittar ett enda golv i rätt storlek! (Letar också 1600x3000 golv!!!) & som du säger, lättare att bara byta bakre delen när det är dags igen. Men hur mycket sämre blir det när man skarvar? Vad för golv rekommenderar ni? (trä)

De flesta bygghandlar kan ta hem karosseriplywood i större storlekar, upp till 2000mm bredd är inget problem att få tag på...

Liknande trådar

Utrustning Har en hästtransport som inte gick igenom besiktningen pga golvet. Börja bli dåligt på ena kanten. Vad jag dock inte visste då va att...
Svar
4
· Visningar
7 215
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Hästarnas favoritbett