Goldlöwe 767

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Vem var denna hingst?
Jag har Bluppat honom, och sett en del, ja. Så jag vet att han var Hannoveranare, levde 77-05 och var en, till typen sett, ganska "tung" hingst. Har försökt tyda siffrorna på Blup också, men det är ju rena grekiskan :crazy:
Vad jag förstår var han A-premierad, vilket är...ganska bra? Sen, var han en hopp eller dressyrhingst? Har han tävlats/på vilken nivå? Och hur var han/är hans avkommor till temperamentet? :)
 
Jag har haft två avkommor efter honom, en född 91, som fortfarande står i stallet, äger dok ej han längre :) Han är en snäll men tittig häst, som ej gillar att åka transport och den andra är egen uppfödning, betäckte mitt Hamilton sto med honom 04, denna avkomma är/var rätt lik min första i huvet, snäll men tittig, mycket snygg! Båda runt 162cm och mycket bra hoppteknik och trevliga gångarter
Skulle säga att han var en allround hingst
 
Goldlöwe 767 (311323177), föddes 15 mars 1977 och var Bruksprovsetta på sitt 100-dagarsprov bland 67 deltagande hingstar 1980. Han är en ”Statspremiehingst”, dvs han har gått i toppbåde vid exteriörbedömning och Bruksprov.

Han är far till 7 godkända söner, 11 diplomston samt 16 ELIT-auktionshästar, allt detta i Tyskland.
 
Vem var denna hingst?
Jag har Bluppat honom, och sett en del, ja. Så jag vet att han var Hannoveranare, levde 77-05 och var en, till typen sett, ganska "tung" hingst. Har försökt tyda siffrorna på Blup också, men det är ju rena grekiskan :crazy:
Vad jag förstår var han A-premierad, vilket är...ganska bra? Sen, var han en hopp eller dressyrhingst? Har han tävlats/på vilken nivå? Och hur var han/är hans avkommor till temperamentet? :)

Blup är ganska lätt att tyda. 100 är snitt för rasen idag, under 100 är under genomsnitt, över 100 är över genomsnitt. Eftersom aveln går framåt, så får äldre hästar med tiden sämre blup, då måttstocken är dagens hästar. Enligt blup så verkar Goldlöwe ha lämnat bra skritt och hoppteknik, mindre bra ben, trav och galopp.
 
Jag har haft två avkommor efter honom, en född 91, som fortfarande står i stallet, äger dok ej han längre :) Han är en snäll men tittig häst, som ej gillar att åka transport och den andra är egen uppfödning, betäckte mitt Hamilton sto med honom 04, denna avkomma är/var rätt lik min första i huvet, snäll men tittig, mycket snygg! Båda runt 162cm och mycket bra hoppteknik och trevliga gångarter
Skulle säga att han var en allround hingst

Oj! Ja, det där låter väldigt likt den jag tror är E: Goldlöwe. Också tittig, men snäll och runt 162 cm ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 052
Senast: Karoliten
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 728
Senast: Görel
·
Avel Går i tankarna att köpa en påläggskalv för framtiden och börjar känna mer och mer att det vore roligt att verkligen börja från...
Svar
16
· Visningar
3 284
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp