Gödselhantering

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

spiel_mit_mir

Hej på Er!

Jag måste höra mig för hur alla andra gör med det årliga gödselberget som blir av våra kära pållar. Nu hyr vi en gård där bonden som äger stället tar hand om gödseln åt oss. Vi behöver inte bekymra oss om någonting som har med gödseln att göra, och det "ingår i hyran" kan man säga.

Nu skall vi emellertid flytta till en annan liten hästgård och de som äger den är inte lantbrukare själva och har därför ingen användning av vår gödsel. Det finns dock ett antal lantbrukare i området som säkert skulle kunna ta hand om vår gödsel (det blir ju inte så mycket, bara två hästar). Skall man räkna med att lantbrukaren tar betalt för den tjänsten, eller brukar de hämta gödsel gratis eftersom de får gödsel gratis av oss? Hur gör ni andra? Ridskolor o.dyl brukar ju ofta ha gödseln i en container, vem hämtar en sån och vad händer med den gödseln?

mvh Lollo och hästarna Meyah och Drewface

Sv: Gödselhantering

Det är ju bara att fråga runt bland era nya grannar, om man får betala en slant för att bli av med gödselstacken eller inte beror ju på grannarna.

På ridskolan jag jobbade på betalade vi för att bli av med gödselstacken.

Idag tar min granne hand om vår gödselstack gratis:bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning I nuläget så har vi tömt all gödsel i en normalstor container, för fyra ton gödsel har det kostat ca 1400 kr och den töms en gång i...
Svar
15
· Visningar
2 284
Senast: wrangler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama