Gödselfärgad svans blir inte vit!

susanne

Trådstartare
Trots flera schamponeringar med shimmelschampo kan jag inte få svansen vit, den är envist gul. Har någon ett tips?

Har testat två olika. Dels lincon (vit flaska gul etikett), dels ett som inte behöver sköljas ur (har dock gjort det) kommer ej ihåg märket, men det är en vit rund flaska med en lila etikett som går runt om, och en vit klisterlapp med svensk text ovanpå. Båda är skimmelschampon.

Väteperoxid :crazy:

När du tvättat svansen så den är vit, DRÄNK den i pälsglans och ha i pälsglans ofta, det hjälper.

Bright white finns det ett schampo som heter, mörklila. Det funkar bra! du kan även blanda in lite sprit, vet flera som gör det, har dock inte provat själv.

Hej!

Har provat det mesta på ett av våra ston för att få hennes svans vit men har insett att den är åt det gula hållet! Hon är ff rätt så mörk med mycket grått i svansen också så det märks inte så mycket att hon har gula slingor i den. ;)

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: IngelaH
·
Hemmet Har inskaffat ytterligare en vit Malmbyrå som ska stå bredvid den några år äldre. Nu när den ställdes dit syntes det att den gamla hade...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: Rie
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad jobbar du med, egentligen?
  • Hemmasittare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur