"Godkänt resultat"??

E

Ewonya

\"Godkänt resultat\"??

Satt och läste hästannonser och upptäkte några där det stog "... har tävlat hoppning upp till 110cm med godkända resultat".
Vad menar man med "godkända resultat"? Felfria rundor?

Re: \"Godkänt resultat\"??

Kan vara som ägaren tycker är "godkännt". Dvs hyffsat resultat så att säga.

tex om man debuterar en ny klass och kanske får 4 fel, så kan man tycka att det hä "helt klart godkännt".

Svårt attt förklara, men jag hoppas du förstår.

Var det en unge? I unghästklasserna (upp till sex år) handlar det "bara" om att gå runt felfritt, dvs bli godkänd. Det finns inga placeringar.

jag har för mig att "godkänt" är fyra fel.

Hur kan 8 fel vara godkänt? Godkänt enligt vem?

För mig kan 8 fel vara godkänt på min unghäst. Det viktigaste är ju hur han sköter sig och hur han går. Skulle det ramla några bommar så ok. Så länge jag är nöjd med hans insats.

Jag tycker det är väldigt individuellt! Skulle jag svara på en sådan annons hade jag förväntat mig att det godkända resultatet inte var mer än 4 fel. Men jag har varit med på tävling där även 12 fel varit godkänt resultat för just den hästen i just den klassen. Det beror mer på, som någon annan skrev, hur hästen agerar. Men skulle jag satt in en annons skulle jag inte skrivit att hästen har gått tex 1.30 med godkänt resultat om den haft 12 fel.

/Timsetim :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
3 285
Senast: movi
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 074
Senast: JennyLz
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar