Godkänt kval trots hälta

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare juvelen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 890

juvelen

Trådstartare
Såg en häst som kvalade för ett tag sedan.
Jag förstår inte hur den blev godkänd när den fick "hälta, 6dgr + friskintyg" utan att bli Rapporterad! :confused:

Sv: Godkänt kval trots hälta

Det händer ju att hästar inte blir halta förrän i slutskedet av loppet eller efter målgång. Är det i slutskedet är det ju inte säkert att bandomarna hinner upptäcka det! Efter loppet är det veterinären som tittar på hästarna och denne kan ju ha upptäckt hälta och satt startförbudet.

Sv: Godkänt kval trots hälta

Jag blev själv förvånad att den inte blev rapporterad. Jag tyckte den travade orent nästan hela loppet igenom.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Anna-Bella
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
22 093
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 985
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Ta över en vuxen katt. Ev Bengal?
  • Akvarietråden V