Godkända hingstar efter Don Primero

Lancet

Trådstartare
Snälla hjälp mig med att skriva namn på hingstar som är efter Don primero! ( har en häst som har don primero som farfar men kommer inte på vad pappan heter men vet det när jag ser det)

lancet

Sv: Godkända hingstar efter Don Primero

Du har 3 godkända i sverige. Men de är det nog inte.
Daytona
A Dandy Man
Dubble Diamond

Sen finns det 10 stycken i tyskland.
Här är 3 av dem.
DiMaggio
Don Larino
Decarpentry
Don Ramiro

Senast ändrad:

Decarpentry
Don Larino
Dimaggio

är några jag kommer på just nu.

Sverige
Daytona
A Dandy Man
Dubble Diamond

Tyskland
DiMaggio
Don Larino
Decarpentry
Don Ramiro
Don Luriello
Don Bravio

elle: De är i tyskland eller?

Sverige
Daytona
A Dandy Man
Dubble Diamond

Tyskland
DiMaggio
Don Larino
Decarpentry
Don Ramiro
Don Duriello
Don Bravio

*kl*

Sverige
Daytona
A Dandy Man
Dubble Diamond

Tyskland
DiMaggio
Don Larino
Decarpentry
Don Ramiro
Don Duriello
Don Bravio
Donario
Del Mondo (sv dressyr)
Don Tamanjo
Diabolo (sv dressyr)
Ducati (sv dressyr)
Dow Jones
Danuvius

Oj då 13 st i tyskland. AVN hittade bara 10 när de skrev i årets bruksprovskatalog. Vilken koll du har!!!
Verkar alla dessa i avel?

Jag har programmet FN Jahrbuch Zucht & Sport 2007 tack och lov! Annars har jag inte mycket koll ;) Men större koll än AVN då tydligen :)

Super att bara kunna slå upp en hingst tex och se avkommor mm.

Vet inte riktigt vilka kriterier hingstarna skrivs in under men jag tror att de ska vara aktiva under "program året".

I "2007an" står att Don Primero har 15 godkända söner i tysk avel men de radar bara upp 10 stycken så jag tror att de jag nämnde ovan gick i avel 2007 i alla fall.

kl
Valacken Dow Jones e. Don Primero-Raimondo gick svår dressyr med Hubertus Schmidt 2007, han hade då haft hästen i 1,5 år och var 73:a på WBFSHs rankinglista. Dow Jones skulle därefter till sin japanske ägare Mieko Yagi för att kvala till OS med henne, vilket hon nu har gjort.
Jag bara undrar om det är samme Dow Jones som var godkänd hingst eller om det är någon annan?

kl
Valacken Dow Jones e. Don Primero-Raimondo gick svår dressyr med Hubertus Schmidt 2007, han hade då haft hästen i 1,5 år och var 73:a på WBFSHs rankinglista. Dow Jones skulle därefter till sin japanske ägare Mieko Yagi för att kvala till OS med henne, vilket hon nu har gjort.
Jag bara undrar om det är samme Dow Jones som var godkänd hingst eller om det är någon annan?

Det är nog en annan Dow Jones. Hingsten i programmet är efter Don Primero undan Georgia ( Golfstrom II - Bolero ). Han är född 1997 och är godkänd (2000) i Westfalen.
Hans tävlingsnamn är Dow Jones 23, verkar dock inte tävlats under 2007.

Vilken av de tyska menar du är bäst? :)

mvh

Vet inte faktiskt. Det verkar inte som om Don Primero hingstarna har fått så många ston för det finns inga index eller (få) tävlade avkommor.

Den enda som jag har index på är DiMaggio. Fölen och unghästarna har sett kanonfina ut. De äldsta är födda 2001.
I Tyskland är det otroligt svårt att få veta exakt hur många ston hingstarna får så jag vet inte riktigt vilket underlag de har till DiMaggios index men 2007 hade han 5 tävlande avkommor (säkert fler - programmet är inte riktigt komplett).

De andra hingstarna är säkert fina men jag har faktiskt inte sett några avkommor till dem, tyvärr.

Del mondo är det!!

Tack för hjälpen alla!:love:

Kan lägga ut lite om Del Mondo också. Han är efter Don Primero - Rotschild J - Absinth. Han gjorde sitt bruksprov 2000 i Neustadt Dosse, då fick han ett dressyrindex på 111,12 och ett hoppindex på 89,68 och kom på plats 23 (av 35).
Han har placering i svår dressyr.

Han har lämnat den godkända hingsten Dark Finn (född 2003).
På tävlingssidan är bla far till Del Solento SL (placerad sv dressyr).

Inte mycket info men något i alla fall!

**KL**
Vad gör A Dandy Man nuförtiden? Är han fortfarande hingst?
Någon som sett hans avkommor?
/U

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Idag föddes mitt efterlängtade föl🥺 kan dock inte komma på ett namn, hade tänkt Valkyria men det blev en hingst. Någon med några tips...
Svar
10
· Visningar
927
Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 470
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka