Godkänd procent

Sv: Godkänd procent

Vid de enskilda poängen är 5 "med tvekan godkänt" och 6 "godkänt". Iblan anordnas sk clear round även i dressyr och då brukar gränsen vara 58%

på de lokala jag har varit på har godkändt legat på 50 %

Det finns, mig veterligen, ingen bestämd procentsats som är godkänd. Vissa ridklubbar anordnar ju CR-dressyrer - där kan man få rosett vid 50, 58 el 62% beroende på vad klubben bestämmer.

När man ska kvala uppåt är det ju ofta 62% som är gränsen.

I mina ögon är 5 med tvekan godkänt och 6 utan tvekan godkänt så jag ser 60% som godkänt när jag är ute och tävlar.
Kval och sådant är det ju annorlunda med, jag tycker f.ö. dom ska höja den några snäpp för att få ut de bättre ekipagen men det är jag :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tyska dressyrryttaren Yara Reichert fortsätter köpa på sig godkända hingster efter köpen av SWB-hingstarna Springbank II VH och Skyline...
Svar
0
· Visningar
72
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Jennifer Svensson vann fyraårsfinalen i dressyr på Santorio, en hingst e. Vivaldon – Prestige på 87.000 procent. På andra plats kom...
Svar
0
· Visningar
112
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Onsdagen vid slottet Versailles bjöd på ännu mer dressyr. Gårdagens Grand Prix-kval fortsatte även i dag med de resterande 30 ekipagen...
Svar
0
· Visningar
136
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En stark avslutning på året gjorde att ATG landade på en procents tillväxt under 2023. Det visar bokslutskommunikén som publicerades...
Svar
0
· Visningar
204
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023