Godkänd hingst ?

zazza girl

Trådstartare
Hej:)
Ha en liten fundering och tänkte se om någon här kunde hjälpa mig med min undran ..

Kan man få en hingst godkänd om mamman inte ha full stam ?
Gäller en welsh .

Även vd för poäng som gäller för att få en godkänd .

Hoppas någon kan hjälpa mig ..
 
Sv: Godkänd hingst ?

motfråga - menar du att du har en renrasig welsh som inte har full stam?
Hur har det gått till?
 
Sv: Godkänd hingst ?

Han är import och ha pass där pappa och mamma står men efter mamman finns inga .

Måste man ha flera led för att få han godkänd eller räcker det med mamma och pappa .
 
Sv: Godkänd hingst ?

Kolla i passet om det står grundstambok. eller något liknande.

Eller om han är korsning/partbred
 
Sv: Godkänd hingst ?

En welsh utan stam är ingen welsh så det lär inte att få den godkänd för welshavel. Dock så sker det ju relativt ofta att det "hänt" någonting med papprena på importer så det kan ju vara värt att luska lite. Men känns inte som att det är något vidare avelsvärde på hästen även om det finns full stam om man inte varit försiktig med papprena med tanke på hur mycket värdemässigt en häst med stam och bra avelsvärde tappar ifall den inte har rätt papper.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 934
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 477
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
728
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp