Godistips önskas..

Sv: Godistips önskas..

Jag 'ynkar' inte heller med maten (med enstaka undantag, förra hanen som åt som en kratta och blev rejält underviktig honom 'trugade' jag i perioder när det var alldeles för illa, annars inte).

Har inte trugat den här herrn mer, förutom att jag blandade i burkmat idag för han skulle äta, jag ville se så att det 'bara' är 'inte sugen' och inget i själva situationen (otrygg t ex) som gör att han inte 'törs äta' t ex. Men så var ju inte fallet. Annars är det 15 minuter med skål framme, sen tas den bort och kommer igen vid nästa mål enligt samma rutin. Finns ingen hund hitills som svultit ihjäl med mat framför näsan (ingen katt heller, även om vissa kattmedlemmar av hushållet envist försöker hävda det *s*).

Och jag är inte speciellt orolig att han inte kommer äta 'ordentligt' sen. Dessutom, fasiken JAG har inte heller ätit så himla bra i den här pestvärmen som kom =/

Tipset med pastej på tub var ju supersmart, tack!

Senast ändrad:

Ingen fara alls! (och gudarna ska veta att ibland är det svåååårt att motstå, tänk dig när du står och brer en macka och etts tycke greyhound som ser ut somd en aaaaaaldrig fått mat i hela sitt liiiiv står med stooooora fuktiga ögon och bara tiiittar.. Man känner sig som en skurk ;))

Min hund som rattar mkt tycker att skivbar leverpastej i små bitar är en hit!:bow:

*kl*

Min kräsne hund skulle göra vadsomhelst för... ost. Kanske lite opraktiskt, som kyckling, men alltid något.

Kan detta vara genetiskt för västgötar månne? För min egen huligan är galen i ost, och är beredd att sälja sin matte för en bit vällagrad cheddar.

Har jag ont om tid att aktivera honom, så skär jag några små ynkliga bitar cheddar och gömmer i trädgården (som är på 1000 kvadrat). Då är han rejält sysselsatt, tyvärr är hans nos så vältrimmad på ost att han går som en målsökande missil. Kanske skulle hänga upp bitarna i äppleträden? :devil:

Sött! :love:

Valpis sitter som ett ljus nedanför köksbänken när det vankas ost. Vilken sort som helst, det spelar ingen roll. Hade haft med det ut på träningsplanen om det inte vore för att det just är så kletigt och opraktiskt.

skalkar är bra godis. man tärnar dem och låter dem stå framme några timmar så får de ett hårt skal.

Fast de blir så himla 'svettiga' om man har de i fickan? (Även mina hundar, ingen aning om 'nyingen' dock har varit väldigt förtjusta i ost, men därär kletighetsfaktorn och luktfaktorn igen)

Liknande trådar

Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 021
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag vet att det finns tusen trådar om det här redan :o Har läst en del av dom. Min hund verkar ha hittat sin röst såhär vi tre års...
Svar
8
· Visningar
6 189
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka