Godistårta

Sparrisen123

Trådstartare
Vad för slags godis (annat än riven choklad/chokladlinser) kan passa på en gräddtårta? Jag tänker gelehallon, hallonbåtar, lakritsbåtar, bilar, snören...? Fungerar något av det, finns det andra alternativ?
Och i ovan nämnda gräddtårta, om den har två våningar med fyllning och den ena våningen ska ha godisgrädde (t.ex. dumlegrädde eller bilgrädde), vad passar på den andra våningen då? Det ska passa bra med godissmaken, men helst dämpa lite av tårtans extrema sötsliskighet. Men det är av yttersta vikt att det fortsätter smaka godistårta... Någon som brukar baka tårta (eller brukar göra tårta till barn) kanske vet?
 
Sv: Godistårta

Skumbanansgrädde + dumle + choklad + kola.
Och lite maränger.
Och marshmellows.

Herregud vad gött.
 
Sv: Godistårta

Marängsmörkräm? (söt)
Om lakrits går borde det gå och fixa en smörkräm/grädde på det med och ha som andra lager.
 
Sv: Godistårta

Jag har aldrig i hela mitt liv gjort smörkräm :o Hur gör man marängsmörkräm eller lakritssmörkräm?
 
Sv: Godistårta

Lakritsen vet jag inte, avskyr lakrits:o
Kan säga att det bästa är att googla, finns många bloggar som är jäkligt mycket mera pedagogiska än mig:p
 
Sv: Godistårta

I senaste tårtan hade vi mjölkchokladmousse och passionsfruktsmousse. Passionsfrukt var supergott och lite "surare" eller vad man ska säga, tyckte det balanserade upp tårtan väldigt bra.
 
Sv: Godistårta

Frysta hallon (tinade då) istället för sylt mellan bottnarna brukar funka kalas för att få bort det sötsliskiga och då kan du nog bångla på vad som helst sen.
 
Sv: Godistårta

Gjorde en tårta till sambons födelsedag förra året med turkisk peppar-fluff och hallongrädde, blev supergott :)
 
Sv: Godistårta

I senaste tårtan hade vi mjölkchokladmousse och passionsfruktsmousse. Passionsfrukt var supergott och lite "surare" eller vad man ska säga, tyckte det balanserade upp tårtan väldigt bra.

Det där lät godare än flera av tipsen här :d

Kl
Jag har gjort såndär godistårta när jag var liten. Vi gjorde en vanlig, enkel tårta med sylt och vaniljkräm men grädde och godis på toppen.
 
Sv: Godistårta

jag tycker det är supergott med grädde blandat med hackad daim, och sen skivad banan, bottnarna ska vara maräng.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp