tigerflicka

Trådstartare
Vilket är era hästars favoritgodis?

Min häst är tokig i banan! Såg i Ridsport Special att just banan vann ett smaktest som var gjort, kom före både äpple och morot.

Sv: Godis

Favoritgodiset hos min häst är utan tvekan halstabletter med frukt/honungsmak, om drycker räknas så är han även väldigt förtjust i Red Bull :laugh:

Min lilla dam är väldigt kräsen och än så länge är det bara morötter som äts med glädje. Stallägaren har några hästgodisar som slinker ner om det krisar. Knäckebröd är väldigt äckligt, detsamma gäller banan. Brukar inte ha så mycket människogodis och mat med mig i stallet så har inte hunnit kolla om hon gillar sånt än.

Min ponny som jag hade i tonåren älskade pommes frites. Han blev alldeles till sig bara han kände doften av dem. Han åt dock det mesta; slafsade i sig cola ur burken och tyckte det var helt ok med fil.

Betfor är nog det allra bästa, näst efter gräs då, men det kanske inte riktigt räknas som godis? Äpplen och morötter är gott, liksom en del av de "hästgodisar" som säljs i affär. Knäckebröd slinker ner om än med viss tveksamhet. I övrigt har vi inte testat så mycket, han äter inte sockerbitar och absolut inte banan (om något så mycket som luktar banan så ratar han det). Inte heller citrusfrukter, bröd, sallad, gurka eller tomat går ner.

min ponny gillar apelsiner allra bäst, och när de stängde fritids inför sommaren hade han turen att få en stor låda apelsiner, som de tänkt slänga, snacka om vad han frossat nu!

De stora hästarna gillar mest morötter och den andra tycker äpplen är bäst, men banan kan slinka ner också, men är inte favoriten.

Min avgudar morötter och äpplen! :d
Men även vanligt hästgodis med äpple och mintsmak! :laugh:
Knäcke gillar hon, köper "sportknäcke"! :D

Hon får inte socker för tändernas skull (även om man skulle vilja då jag hatar när allt saliv blir orange och kletas på ens vita piké! :angel: ;))

Men annars så är det nog pelletsen hon gillar bäst, till min stora lycka! Även betfor är mums! :love:

Min häst älskar päron och det gjorde även min förra. Bananer har jag dock aldrig haft någon häst som gillat.
Morötter och äpplen är oxå okej, men päron är absoluta favoriten.

Mina hästar gillar inte banan, men morötter och äpple går alltid ner. :D

min lilla gillar saft, annars har jag inte direkt provat ge dem någon "människomat"

Var i bananlandet Costa Rica för ett par år sedan. Skulle iväg och rida och hade då tagit med ett äpple från hotellrestaurangen. Hästen som jag skulle rida luktade på äpplet och fnös. Äpple var absolut inget som denna dam tänkte ta i sin mun :D Mannen som höll i ridturen kunde ingen engelska, men han kom fram och skakade i huvudet. Gick sen iväg och kom tillbaka med en banan. Hästen åt upp den direkt :d.

Förskte sen ge min egen häst banan. Han gjorde precis som stoet. Luktade och fnös åt det och vägrade äta :) Äpple däremot är storfavoriten!

Min älskar banan! Det e hans favorit :D Sen tycker han om päron o coca-cola :angel:
Han är inte så förtjust i sånt som e torrt tex. knäckebröd osv.

Äpplen är det som är högst rankat hos mina hästar. Men det duger inte med vad äpplen som helst, det skall vara de söta sorterna :)
Om jag skulle ge ngt riktigt onyttigt, ja då väljer storpålle choklad utan att tveka en sekund :p

Min gamla islänning snodde alltid mina bananer som jag hade med för o få upp mitt eget blodsocker, var man inte uppmärksam så snodde han hela bananen sekundsnabbt o åt upp hela med skal o allt !

Min förra ponny (fjording) åt allting.. Ibland kunde han ta upp pinnar med munnen och stå och "vifta" men dem som en storts protest att nu vill jag ha mat / godis. Han fick smaka på mycket frukter osv. men jag tror ändå att favoriterna var äpple & morot. :D

Nu har jag 3 shettisar hemma och jag vet inte vilket som är deras favoritgodis :confused: Har inte haft dem så länge så har inte hunnit testa allt ännu :angel: Knäckebröd gillar dem iallafall..

Min pållas favorit godis e mosiga päron :) Men inte alla sorters päron. Bara de typ brunspräckliga svenska päronen :) Hon gillar också knäckebröd och allt annat, ibland kan banan slinka ner med viss tveksamhet :) Betfor, äpple, morot, clementin e mums oxå :D

Min luns älskar banan. Så fort han bara känner lukten av en banan så är han all over me sen :P
Morötter och äpplen slinker oxå ner, samt allsköns hästgodis. Min häst är inte kräsen ^^ "Människogodis" får han ibland, favoriten där är choklad i alla former. Sen äter han även klubbor, muffins, bullar, kakor ja det mesta faktiskt. Allt som jag äter hehe.

Min häst favorit godis är morötter och hööks hästgodis med äppelsmak ..
Men han är helt galen i havre, det går före allt! t.o.m före gräs...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 492
Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
3 236
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 603
Senast: mily
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka