• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Instant
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 867
I

Instant

Vad ska jag använda för belöning till min valp? Ska man redan nu ha några slags tuggben för tänderna? Vad/vilka använder ni eller vilka kan ni rekomendera? Ska kanske tillägga att det är en liten DP! ;) :)

Sv: Godis m.m

vad du ska ha för belöning får du prova dig fram till vad den tycker är alldra roligast eller godast. Små ost, frolick eller korv bitar kanske? eller när det passar en kamptrasa eller en boll med snöre i. Ja det bara att prova.
Tuggben är bra redan från början valpar gillar ju att gnaga och det är lite bättre om de gnager på ett ben i stället för mattes soffa?
Till den liten DP får du nog ta de minsta tuggpinnarna alt en liten bit grisöra eller liknande.(se upp med det i början bara då de kan bli lite dåliga i magen av grisöron)

Jag hade de minsta tuggskorna till min dp-valp ibörja, de höll henne sysselsatt de första veckorna. Jag använde först vanligt torrfoder som belöning, sen har jag kommit fram till att som superbelöning använder jag strimlad skinka, det är individuellt vad hunden uppskattar mest så det får man prova sig fram med. Uppmuntra lek med dig, det har man tillbaka sen om man vill använda lek som belöning.

Okej, tack för tipsen!

När vi ändå är inne på valpar, vilka slags leksaker föredrog er?

Tuggknuten, en sådan där med ihoptvinnade trådar, blev valpis favorit direkt. Nu när han är lite äldre blev favoriten en tross med ögla i ena änden och stor knut i andra.

Tennisbollar, plyschsaker, det mesta i pipväg, kan han inte ha.

Liknande trådar

Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
620
Senast: Lillefrun
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 675
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
1 998
Senast: Sel
·
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
807
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka