Vi verkar ha likadan ostsmakFalbygdens prästost
Västerbottensost
Gruyère surchoix
Parmigiano-Reggiano
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi verkar ha likadan ostsmakFalbygdens prästost
Västerbottensost
Gruyère surchoix
Parmigiano-Reggiano
Jag smakade en i Holland som fick mig att fatta att den Gouda vi har i mataffären relaterar till ”riktig” Gouda ungefär som det genomsnittliga kinahakets fyra små rätter relaterar till kinesisk kokkonst.Tänk så olika smaken är
Jag har hittills inte smakat en god Gouda. Tyker den mest smakar salt och har en svår konsistens
Stilton och Portvin! Jag älskar det tillsammans med Toast MelbaÅh Stilton!
Vi brukar gröpa ur en bit på toppen och hälla portvin på.
Gröp ur infused ost och häll lite mer portvin, ät med skede eller kex.
Perfekt till
Tänk så olika smaken är
Jag har hittills inte smakat en god Gouda. Tyker den mest smakar salt och har en svår konsistens
Svårt att välja, jag jobbade i en ostdisk innan, en riktigt vällagrad ost slår allt med hästlängder. Cheddar, Grevé, Herrgård, Prästost, Västerbotten. Dessertostar ska vara så mogna att de kryper själva ut ur kylskåpet . Hittar sällan riktigt bra Camembert eller Brie nu för tiden. Gorgonzola, Stilton, Roquefort, Bavaria mm. Gillar inte de som kallas cremé typ, de ska vara naturligt mogna. Köper ofta de som har kort datum, då behöver de oftast bara lite rumstemperatur för att bli bra.
Jag har ungefär samma smak bara att numera gillar jag inte hushållsostJag är extremt smal i min ostsmak
Gräddost
Hushållsost
Parmesan
Mozzarella
I den ordningen, till olika saker!