Goda resultat av opertation av patellaupphakningar sökes

Marina_s70

Trådstartare
Jag undrar om någon har fått goda resultat av operation (snitta) mot patellaupphakningar.......

Jag var inne med min lilla häst för 2 årsen och dom snitta han i bakbenet men jag har inte sett något bättre resultat av detta på dom 2 åren. Han har varit igång ordentlig i ca 1½år nu.
Han låser sig direkt i bakbenet så fort han kommer in i boxen och även upphakningar nu när han går på sommarbetet.

Så nu skall vi in igen nästa vecka och undersöka han och ev snitta han igen. Vet sa att man måste ev göra detta 2gånger för att det skall göra verkan.

Men jag tror inte på detta........................
Så jag undrar om någon har fått bra resultat på sin häst när dom har snittat

Ha en fortsatt trevlig Midsommar

Jag har inte haft någon egen som haft problem med upphakningar, men en vän opererade en av sina shetlandsponnyer och det blev bra. Ponnyn ifråga har efter det tävlat framgångsrikt i ponnytrav.

Jag känner också till en ponny som fick opereras två gånger innan hon fungerade normalt.

Det som är viktigt, så som jag uppfattat saken, är dels att man håller kort tå på bakhovarna och gärna lite högre trakt. Och att hästen hålls välmusklad och har en balanserad foderstat som täcker alla behov.

Ja då har man vart inne med hästen igen. Och nu snitta dom båda bakbenen för det andra börja oxå krångla nu *suckar*
Om det inte har hjälpt något om 1 mån så gör dom den gamla hedliga operationen, typ kapa muskeln tror jag det var.

Men peppar, peppar jag hoppas att det ger bra resultat nu.......

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tidigt i våras startade jag en tråd (med mitt andranamn Hanna) där beskrev jag mitt juridiska läge med mitt ex som försökte snuva mig på...
Svar
1
· Visningar
1 796
Senast: Josseliten
·
Hästhantering Hej på er! Som ny medlem är det här mitt första inlägg och jag hoppas att ni som är kunniga kan komma med goda råd, tankar och åsikter...
2
Svar
30
· Visningar
4 141
Senast: Jakobine
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 274
Senast: Lisa2014
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Tillbaka