Goda och relativt billiga substitut för snabba kolhydrater

Det är också gott att fräsa på vitlök och haricot verts, vaxbönor, rödlök och ev spenat i panna. Och krydda också givetvis.
Funkar fint med frusna grönsaker och behöver inte vara färska.

Jag vet inte om det kan funka för dig. Men om man marinerar bönor eller linser i en god vinägrett brukar en del som inte gillar det annars tycka det är gott.
Gör du tex fisk kan det vara gott med blomkålsmos och dillmarinerade ärtor.

Smörsteka helt blomkålshuvud i stekpannan är också gott.
 
Dessa ersätter jag gärna bröd med.
Godare kalla än varma om du frågar mig.

"Bananpannkakor | Recept | WW Sverige" https://www.viktvaktarna.se/se/recept/bananpannkakor/5626eb733800b00b34e0c467

Ägg i olika former. Kokta ägg är smidigt att ha med. Äggröra eller omelett med stekt svamp och rökt kalkon eller skinka funkar som en måltid.
Kokt ägg på knäckebröd ger en matigare macka där man får tugga mer vilket gör att jag äter betydligt mindre än när jag äter mjukt bröd med ost.

Grillad paprika, grillad svamp, rotsaker i ugn och majskolvar är saker som äts en hel del mat här.
Jag äter små plommontomater som snacks/mellanmål 😇.
 
Senast ändrad:
Glömde mina egna tips. Som kanske inte är hållbara

- Havreris med grönsaker i (typ morötter, squash). Vet dock inte om havreris är rätt sorts kolhydrat. Hittar inget på nätet och fattar inte hur man "vet" vad som är bra eller inte om det inte är googlingsbart :o

- C**p, och kanske andra företag, har fryspåsar med broccoli, blomkål och morötter. Jättegott och snabbt mättande tillbehör. Gillar att hälla lite sesamolja över, och peppar. Tyvärr brakar min mage så jag äter det bara om jag ska vara hemma utan åtaganden typ inga möten eller gå ut :cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp