god mat till kräsen katt

sadelgjord

Trådstartare
Min lilla kisse på 8 månader är väääldigt kräsen i maten och jag vet inte vad jag ska ge henne :(

Just nu får hon torrfoder, som jag inte kommer ihåg vad det heter just nu men det är iallafall det som dom rekomenderar på djurmagasinet.
Men jag skulle vilja ge henne nån blötmat också utövet det. Hon är lite tunn och växer fortfarande.

Torrfodret äter hon kanske 1 dl av om dagen, ställt fram så att hon har fritillgång utav det. Förut åt hon utav dom här "påsarna" ifrån whiskas för kattungar men nu vill hon inte ha dom längre.

Så tips på god och näringsrik mat som går i dom mest kräsna katterna :)
 
Sv: god mat till kräsen katt

Rå mat går mina bäst upp på. En 8 månaders ska inte heller ha problem med det. Möjligen lite invänjning på ben. Men man behöver ju inte ge så mkt sådant om man fodrar med annat också. Typ blötmat/torrfoder.

Annars är Mjau och Icas blötfoder rätt bra. Om man vill vara bekväm.
Har man en kräsen kattunge tycker iaf jag att det är ännu viktigare att variera maten också.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 730
Katthälsa Hej! Jag har två katthonor, okastrerade (hittills) på 7 månader samt 5 månader, innekatter. Den äldsta katten har blivit väldigt tjock...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej Har 2 katter, väldigt olika i hull(i allt egentligen) Den ena är åt det tunnare håll(tror han egentligen är väldigt bra i hull)...
Svar
2
· Visningar
437
Övr. Katt Nya kattungen kommer hem 6/9. Hon ska ju självklart äta kattungemat. Uppfödaren har sagt att hon mest äter blötmat. Jag är mest van med...
Svar
5
· Visningar
2 037
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp