Julens sillsallad är fixad. Äggen är kokade. Fåglarna har fått mat.

Men jag har ett orosmoln inför kvällen. Jag har köpt en ask Alladin och är rädd att jag kommer att föräta mig av den. Det får jag inte göra för då är det mycket stor risk att jag både blir dålig i magen och får en massa ångest. Så jag måste verkligen hålla mig i skinnet vad gäller chokladen även om det är svårt att dra gränsen. Men jag måste.

Men God Jul allihopa!

gif-christmas-tree-61.gif

Senast ändrad:

God jul 🎄. Hoppas det går bra med chokladen. Jag har själv så svårt låta bli äta när jag vet att det finns. "Bara en till", liksom.

God jul 🎄. Hoppas det går bra med chokladen. Jag har själv så svårt låta bli äta när jag vet att det finns. "Bara en till", liksom.
Jag har lyckats hålla mig till två bitar hittills. Jag är ju annars också en sån där som vräker i mig när det finns. Bara-en-bit-till-syndromet känner jag så väl igen.

God jul, Wille! Låter som en klar utmaning med chokladen, du får gömma den för dig själv i trädgårdsskjulet! 😁

God jul, Wille! Låter som en klar utmaning med chokladen, du får gömma den för dig själv i trädgårdsskjulet! 😁
Jag har lyckats hålla mig själv i kort koppel idag. Jag har fortfarande bara tagit två bitar. Men sen är ju resten kvar till kommande dagar och det får jag inte heller vräka i mig.

God jul på er också. Här tittas det på Haijbyaffären och äts godis så det är bedrövligt. Jag kommer att ha ont kroppen i dagar efter jul. Det är som jag rostar av sockret. Men det är bara jul en gång om året.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 144
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 256
Senast: Dimmoln
·
F
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 588
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 602
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30