Gnugga geniknölarna

Gnist

Trådstartare
Nu behöver jag bra och vettiga tips på pris till en tävling jag dragit igång för mina jagande valpköpare :cool:

Tänkte mig dels ett pris i form av en sak där det ska finnas en "platta" där det står ingraverat "Årets "kennelnamn"+ årtal och sedan någonting mer praktiskt/bra/roligt.

Den stora frågan är VAD??

Enkelt vore ju en jaktvecka här, men då de flesta valpköpare bor låååångt bort är det inte så praktiskt, så nu behöver jag tips ur valpköparperspektiv = frågar på buke :idea:

Vad skulle ni tycka var ett bra pris att få efter att ha vunnit en sådan kenneltävling?

Sv: Gnugga geniknölarna

fast bara man har lite tid att planera hade iaf inte jag tvekat en sekund på att ta mig till min uppfödare om den så bodde i världens ände:laugh: Jag tyckte jakten lät som en kanonide

Fast det blir ju rätt dyrt och tidskrävande för de som bor 140 mil bort om de skulle vinna och det är ju inte riktigt så kul om det medför en stor utgift för vinnaren + att om man vinner en jaktvecka måste man vänta 8 månader (nästan 9) innan man får sitt pris och det vet jag inte heller om det är så jättekul precis?!?

jag hade gillat det trots att jag inte är jaktmänniska:)
Kanske kan den som vinner få välja mellan jakten och nåt annat :idea:? för det är ju inte säkert att det blir en av valparna längst bort väl:)
vad pratar vi om i värde på vinsten? på ett ungefär då:)

Senast ändrad:

Något praktiskt ur jaksynpunkt? Vilken prisklass? Kanske ett bra läderkoppel eller en fin klövjeväska om man kommer upp i lite högre prisklass? Bägge dessa kan smyckas med en plakett eller en tygmärke. Om man inte vill ha hundkoppling så exempelvis en riktigt bra termos eller något annat praktiskt.

Senast ändrad:

Kanske halsband med samma text, som min hund skulle ju få "Memoars rapporthund 2009" tex om vi gjort bäst ifrån oss.. Det skulle iaf jag tycka om, men nu vet jag inte hur jakt folk är? :p

Kanske ett bra jakt/träningsplagg. Bra filt/bädd till hunden... Nått annat smart/bra att ha som man vet många som sysslar med just den sporten vill ha...

*KL*

Jag skulle nog faktiskt också rösta för jaktvecka! Om man inte gillar priset så deltar man inte i tävlingen? Alternativt att den som vinner får välja mellan jaktvecka/klädesplagg gångbart i lämpligt sammanhang.

Om man vill komma upp ordentligt i prisklass: GPS-sändare till hunden? (Eller vad de nu kan tänkas heta?) Jag antar att man redan införskaffat en om man jagar på sådant sätt, men de kan ju gå sönder, någon i jaktlaget behöver en, man har fler hundar/planerar att skaffa fler.

/Syrsa

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 865
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka