Gnisslar han tänder??

Hoppiz

Trådstartare
Min kompis har en häst, o när man rider så låter det ett "knarrande" ljud emellanåt från munnen, vi antar att han gnisslar tänder. Men jag har aldrig hört någon annan häst som gör så. Hans tänder är rätt så nyligen raspade så det borde ju inte ha något med det att göra. Däremot så gör han det inte hela tiden utan emellanåt, inte heller varje ridtur.

Är det någon som vet eller kan ha någon aning om vad dettta är för något? :crazy:

Sv: Gnisslar han tänder??

Före detta medryttarhästen gjorde precis så, alltså han gnisslade tänder!

Min tränare sa att det berodde på spänningar. Han gnisslade inte jämt utan det kom och gick i perioder.

/Madde

Vi har ett sto i stallet som gnisslar tänder något fruktansvärt! Allt hår på skalpen ställer sig upp av det högst obehagliga ljudet :crazy:. Hon gör det dock bara när hon är förbannad. Ex när boxgrannen får mat innan eller när man ska lägga på täcket på morgonen.

Min häst gnisslar tänder när hon jobbar riktigt bra:)
/C*

Min häst knarrar oxå tänder då hon får anstränga sig lite extra, vet ej om det beror på spänningar men vet att tandgnissling kan ge spänningar om inte annat!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 547
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 411
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka