Gnällig prao;)

Flyttfogel

Trådstartare
Jag sitter fast på jobbet med sovande bäbis i famnen.. Jag kan inte tala i telefonen som mitt jobb faktiskt kräver o Adam vägrar bli nedlagd i vagnen, han vaknar till o vrååååålar.. :crazy: Tur att det är mulet o glassefterfrågan inte är direkt enorm så vi har inte så mkt att göra för tillfället.
Den pappalediga sambon sattes effektivt i arbete när han visade sej på kontoret (följde med för att göra andra ärenden i stan under dagen) så just nu tjänar sambon en extra slant o jag får betalt för att ta hand om min sovande son.. Jaja, det var chefen som gjorde det valet..

vad ville jag med detta, då.. ? Vet inte, bara klaga lite kanske, för jag har sååå tråååååkigt.. Jag sitter gärna med min sovande son, men helst inte på jobbet i en obekväm kontorsstol med domnade armar... Jag vill åka heeeeem....

Någon mer som har en underbar dag?:grin:

Sv: Gnällig prao;)

Jag sitter hemma och är sjuk.... Har haft efterhängsen förskyldning nu ett bra tag!!! Några tips????

Jobbar med hästar annars, men det går bara inte då jag är så igenkörd i hela halsen och näsan att jag inte kan andas.... Vid fysikt arbete får jag kraftig hjärtklappning!!!:( Jag är dessutom halvt döv...

Det är masser att göra i stallet och jag har varit sjuk så länge nu att jag bara VILL åka och jobba!!!

Tur att dottern kan vara på dagis iaf!!!:crazy:

Hua, stackare du! hoppas du snart blir frisk!

Jag har lämnat över sonen till pappa och jobbar lite i taget, surfar däremmellan :o Pappa o son är kvar på jobbet då bilen är inlämnad på verkstaden bredvid o de inte tar sej nånstans, men de är ganska underhållande, kryper omkring i korridoren båda två o busar :rofl:

I övrigt är det fortfarande en tristessens dag, inte bara jag håller på att gå under av meningslöshet, vi drar ut på arbetsuppgifterna så de ska fylla dagen... Boring..

Detta är nog världens tråkigaste dag.

derbara dagar har vi jämnt :bump: *hihi*

Idag skulle vi dock avklara 10 punkter i butiken då den öppnar fredag och vi är långt ifrån klara. Dessa 10 punkter MÅSTE sambo hjälpa med för går inte själv, övrigt småplock kan man själv göra på dagen. Glada åker vi ut vid 18 när han slutat med två barn och en valp.
Mitt under uppgift ett får hunden rännskita på golvet. HURRA (tillägg: Bröllopsbutik = vita sidenkläder) så var snabbt som fan att städa innan olyckan spred sig.
Under uppgift två får barn modell större (2½) jätteutbrott för hunden minsann lagt sig där hon ska leka och börjar då riva bland smyckena :eek:
Under uppgift tre får barn modell mindre (7mån) trötthetsalarmet igång så var pausa mata och söva i bilstol som gällde (skönt att man kan ha de stolarna med sig!)
Uppgift fyra så får såklart sambon jourlarm så var bara kasta in alla och åka hem :crazy: stressfaktor nu? Nej inte alls! haha

2 dagar kvar och hela familjen igen imorrn ;) Ser fram emot det!

Det är sådana dagar man kan skratta åt i efterhand :D

Lycka till med öppnandet av butiken o hoppas ni hinner helt klart! (o hoppas hunden mår bättre i magen idag..;))

Jag trodde ju att det var årets groteskt tråkigaste/ jävligaste dag igår men ack så fel.. Det var en mycket tursam dag blev vi varse då bilen hämtades på verksta´n..
I all renovering av huset har bilen bortprioriterats av ekonomiska skäl o servicen skulle gjorts för ett tag sen. Olja har vi kollat o fyllt på men det var tydligen för länge sen :eek:
För ett par veckor sen började bilen skorra ibland, det lät som om nåt satt löst o vibrerade och det har blivit värre o värre. Häromdagen lät det som om bilen skulle rasa när jag körde för att köpa lunch o jag sökte snabbråd på verkstaden intill jobbet. Han som hjälpte mej trodde det var nåt med fläkten, kör på du, det är ingen fara, sa han. Men igår när sambon var med lämnade vi in bilen o dom skulle snabbkolla den för den lät hemskt!
Vilken tur, bilen var snustorr på olja :eek: :eek: :eek: och det var ett under att den rullade, motorn hade kunnat rasa vilken minut som helst ... En ny motor till en Mazda 6 -03 är inget man drömmer om att köpa.
HUR kan man glömma kolla oljan??
Vi rannsakade oss själva igår, vi har haft alldeles för mkt att göra så vi glömmer viktiga saker, vi glömmer bort oss själva och har börjat bli griniga. Vi bestämde oss för igår att sluta renovera, sälja huset o hitta nåt annat och börja leva. (o ta hand om bilen..)

Imorse när jag åkte hemifrån låg mina älskade två pojkar helt utslagna bredvid varandra i sängen o sov så gott, i samma ställning båda två -på rygg med båda armarna utsträckta, sonen tätt intill sidan på pappa med huvudet upptryckt i pappas armhåla :D Älskade vad jag saknar dem när jag är på jobbet!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka