Gnällig katt

C

canon_eos

Jag köpte en ny kattunge för 2 månader sedan.
Hon var då som en vanlig kattunge, vill bli klappad osv.

Nu håller hon hela tiden på med att gå vid fötterna och skrick. Det gör hon tills man ta upp henne, då börjar hon kurra direkt.
Om man ska släppa ner hene, försöker hon hålla sig kvar.

Man kan ha suttit och klappat henne jättelänge, man går i från i 3 min, då kommer hon.
Vi har andra katter, som hon leker med , så hon känner sig nog inte ensam.

Vat tycker ni, ska jag lufta upp henne vaje gång hon vill, eller ska jag ignorera henne?

Sv: Gnällig katt

Grattis, du har blivit tuktad. :D

Du väljer ju själv hur bortskämd du vill göra henne. Min får sig lite gos varje gång hon tigger om det, men det är det val jag gjort.

:rofl: Visst är det jobbigt?!

Sådär har vår kattunge varit hela tiden. Han är väldigt självständig och tuff, men jäkligt kelig. Hela tiden uppmärksamhet. "Jaha, är det mat du skriker om",tänker jag och ger honom lite mat på morgonen. Nej, men då fortsätter han att skrika tills jag tar upp honom. Då reagerar han precis som din!:D Aldrig nöjd!

Du har ju skaffat katt, då får du väl se till att tillfredställa kattens behov av närhet och uppmärksamhet.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: MajaKattis
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar