Gnagarval..

T

Tican

Nu får ni hjälpa mig att välja.

Alternativen är chinchilla, gerbil, marsvin eller en till utekanin. Har bara möjlighet att ha ett av djuren inomhus, alltså funkar kanin + nåt annat.

För och nackdelar med dom? Chinchillor är ju jätteskojiga, men då måste jag vara säker på att jag kan ha den så pass länge. Gerbiler är roliga och kan bo i flock, men lite tråkigt med tanke på flera år med dvärghamster. Marsvin är otroooligt söta, men vad gör man med dom? Vill inte riskera att tröttna. Kaniner har jag två, ute (stallet). Den ena är en lovande hoppkanin, att skaffa en hane och ta ungar är rätt aktuellt.

Pris, burstorlek osv har ju sina faktorer också.

Help me.

Sv: Gnagarval..

Har själv marsvin och kanin.
Eftersom du har kanin tar vi marsvin då:
Vad man gör med dom?? Tja, pratar med, gullar med osv. Man kan även ställa ut dom.
Marsvin är sociala till tusen och man ska ha minst två (gärna av samma kön då....).
De pratar mycket, gillar att sitta i knät och att vara uppe och springa.
De tar inte jättestor plats, för två marsvin är en bur på 100*50 cm lagom.

Liknande trådar

S
Övr. Djur Jag ska bli sambos och vi har nyligen flyttat in i en lägenhet. Känns dock lite tomt utan djur då jag är van att ha både katter hundar...
2
Svar
36
· Visningar
2 835
Senast: Modig_Korn
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: jooosan
·
Övr. Djur Jag har blivit lite småsugen på ett husdjur. Dock vet jag inte vilket djur (det är under alla omständigheter inte aktuellt just nu)...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: gosebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar