Glukosamin

aiquen

Trådstartare
Jag har en äldre fjorddam som är 24 år i år. Hon är pensionär och lever ett stillsamt liv i hagen, men hänger med ut på promenader ibland. Hon äter inga tillskott utan hennes foderstat består bara av hösilage (med bra värden). Glukosamin har jag dock hört ska vara bra att ge till äldre hästar, så jag funderar på om det kan vara värt att jag börjar ge henne det? Eller vad tro ni? (Var får man förresten tag i glukosamin? :o)

Eller finns det kanske något annat jag kan ge för att se till att min gamla dam håller sig pigg och fräsch ett tag till?

Tips och råd tas tacksamt emot! :bow:

Sv: Glukosamin

Tänk bara på att de blir beroende, har du väl börjat är det bara att fortsätta och det är väldigt dyrt. Jag använder cosequin som säljs av veterinärer till min häst som numera inte klarar sig utan.

Hej!

Jag gav min äldre herre glukosamin förr men jag kände ingen skillnad.
Det som verkligen gjorde skillnad var flexjoint från Equimins, www.equimins.se

Det finns i Både flytande å pulverform. Kan verkligen rekommendera!

Glukosamin finns att köps i dem flesta ridsportäffärer.

Du har inte lust att skriva in vad Conseqín innehåller? Jag har lagt upp en tråd på foder där jag tänkte att man skulle kunna jämföra olika ledpreparats innehåll.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 769
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
4 338
Senast: lovehorses
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 220
Kropp & Själ Halloj, Jag blev sjukskriven direkt efter gymnasiet och fick sen med tiden aktivitetsersättning. När jag fyllde 30 år så fick man ju...
Svar
11
· Visningar
2 671
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka