glukosamin intravenöst

Sv: glukosamin intravenöst

Har det gjorts någon studie på detta? om upptaget blir bättre än vid peroralt intag? Jag ger mig nästan tusan på att jag läste att de testar/testat att ge intravenöst, ska försöka hitta igen artikeln.

Det är inte jämförbart, det man ger intramusulärt är inte samma sak utan består av långa molekylkedjor. Om ngn har testat att ge intravenöst kan jag inte svara på däremot är det registrerat/godkännt att ge intramuskulärt. Tuppkam däremot finns i en beredning som är godkänd för intravenöst bruk.
PL

min amerikanske veterinär j´har erfarenhet av den typen av behandling,fats jag ifrågasätter I.v..
vi har gett djup I.m och HA i.v med bra resultat

frn honom har jag hört att oralt ger inget säkerställt úpptag på häst,men väl på människa,hund o katt

slöseri med pengar alltså,varvid jag valde att spruta adequan,samam behanldinsgkostand som oralt medn då vet jag attdte går in.

Thina

Har hört talas om att butta/finadyne fungerar bäst nedåt, dvs benen medan det inte ger lika stor effekt på ryggar - har ni någon åsikt/erfarenhet om detta?

Den artikel jag talade om tidigare handlade om en undersökning där man gav glukosamin till KS hästar, är det möjligt att detta ska kunna ge någon förbättring på en häst där processen redan är avslutad (med artrosutv)? I det fallet jag tänker på vet jag inte vad plåtarna har sagt, annat än att det är en låg grads diagnosticering, ingen aning om det föreligger någon "artros"tillväxt (eller vad man nu kallar det) om har denna isf är pågående eller avslutad. Om en sådan tillväxt finns och är avslutad, blir det då livslång antiinflammatorisk behandling? (som enligt min erfarenhet ine fungerar så bra med de medel som finns). Hur är det att sätta hästar på långvarig cortisonbehandling?- har erfarenhet av en häst som fick cortison i samband med en kotledsinflammation och den blev väldigt dålig (tappade all päls osv). Cortsion verkar används m lokal injektion i ryggområdet tillsammans med oralt intag av antiinflammatoriskt. Alternativet är ju op (som verkar ha 50% chans att bli bra enl. artikel i svensk veterinärtidning)

Är det adequanin (stavning?) du menar?

Min kille fick det och det var dyrt. Jag kunde inte fullfölja kuren då min häst efter 4 behandlingar helt plötsligt fick jättekramper och man insåg att han inte tålde det. Det är jättefå fall där det har hänt så våran hemmaveterinär skickade rapporter till USA och ansvarig utgivare här i sverige tog prover på loppan och kollade.

hurvida det är det preparatet som använts eller något annat kan jag inte svara på, det skall ju ges im. enligt fass, antagligen är den artikeln jag talade om bara en studie på hurvida det har fungerat iv. eller så är det så att det är reggat någonstans i utlandet och inte här i sv.

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
1 310
Samhälle Igår när jag körde hem från jobbet lyssnade jag på P1 om Vipeholmsanstanstalten och hemskheterna som hände där, så idag har jag googlat...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Jag köpte en kanna på loppis för några år sen. Köpte den för att mönstret gör mig glad. Jag har undrat hur gammal den är och var den...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: Ramona
·
Fordon Skulle köpa kylarvätska idag och blev tillfrågad på macken om jag skulle ha röd, grön eller blå vätska? Killen bakom disken sa att det...
Svar
17
· Visningar
1 427
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31