Glucovett-dosering?

K

kickikompis

Finns det någon som ger Glucovett? Hur mkt ger ni per dag?

På burken står 15 g/dag vilket skulle innebära 2 "mått". Problemet är att det inte medföljt något mått i mina burkar, varken i burk nr 1 eller i burk nr 2. Jag hittar inte heller några anvisningar på hur stort ett mått är.

Jag har mailat företaget men ej fått svar och de är riktigt svåra att nå per tel. Hittills har jag gett motsvarande mängd som jag gav bioglucomin men skulle gärna vilja veta hur ni andra gör...

Jätteglad för lite hjälp!:)

Sv: Glucovett-dosering?

Jag vill minnas att jag fick ett teskedsmått med i mina burkar. 2 t-skedar som initialdos en månad och sedan 1 tesked.

Tror att dom har slutat av någon anledning med måtten i Glucovettburkarna.. Vi har ett som vi använder som vi fick första gången vi köpte glucovett tror jag, vill minnas att det fanns med då..

Annars får man väl fixa något mått. Men tycker ju dom kunde bjuda på det!!!

Tack bägge två för svar!
Problemet jag har är alltså hur stort måttet ska vara...annars är det inga problem att själv införskaffa ett bara för att ta pulvret med. Hur stora skulle ni uppskatta att era mått är? Är det som en tesked ung?

Eh...nu är det kanske lite mkt begärt...men OM ni skulle råka få med er glucovettmåttet hem och om ni ändå skulle ha typ ett teskedsmått framme...skulle ni ha lust att kolla om de rymmer lika mkt? Jag skulle bli sååå tacksam!:bow:

Annars vet jag inte riktigt hur jag ska göra, har ingen exakt våg som kan mäta så små mängder. Jag tycker inte om att jag inte vet hur mkt jag ger heller.

Liknande trådar

D
Foder & Strö Det är så att min häst har börjat strunta i kraftmaten, och jag misstänker att han kanske är "övermättad" på nåt sätt. Har gett han 500g...
Svar
11
· Visningar
1 369
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka