Glucosamin

S

stekpAnna

Stavas kanske inte så... Men har funderat på att börja ge min häst det, då det sägs vara bra för lederna.. Vill veta vad ni har för erfarenheter av det? Samt om det har nåra biverkningar... eller om man t ex kan sluta ge det efter ett tag. Lite frågor =)

Sv: Glucosamin

Börjar du ge en äldre häst Glucosamin då får du bra effekt oftast, eftersom de är stelare och kan behöva hjälp med lederna. Du måste då fortsätta att ge hästen det livet ut eftersom den äldre hästen kommer bli sämre om du slutar ge det.

En ung häst kan få Glucosamin som en "kur" om det behövs av något, t.ex. vid en skada eller så. Då slutar man ge efter ett tag.

Sv: Glucosamin

Hejsan!

Ja många med äldre hästar eller hundar märker skillnad, efter vad de säger. Har du en tävlingshäst som du vill ge preparatet till så är det dock bäst att du kollar upp dopingregelementet för häst innan, eftersom flera av de Glucosamino preparaten som säljs finns med på listan över dopingpreparat.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
374
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 734
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka