Glucosamin eller bioglucosamin

Empalie

Trådstartare
Vilket ska jag köpa, hjälp mig????:confused: Ska vara bra för ledinflammationer och leder i allmänt tillstånd:smirk:

Sv: Glucosamin eller bioglucosamin

Bioglucomin är namnet på ett glucosaminpreparat, precis på samma sätt som Gevalia är en kaffesoer. Den verksamma beståndsdelen är glucosamin. Preparatet heter nog som det gör för att det är ett glucosaminpreparat från företaget Biofarmab.

Köp det med högst procent glucosamin i, läs innehållsförteckningen.
Jag har använt både Emins glocosamin o Biofarmabs, o tycker de verkar likvärdiga.

Ion Silver har kommit ut med Glukomax, 100% glukosamin till kanonpriser. Det verkar fungera utmärkt.

Jag ger min häst gurkmeja, det är samma ämne i det... Funkar kanon och hovis märker skillnaden när hon inte fått det på ett tag. Billigt är det också!!!

Nej den aktivia substansensen i Gurkmeja är något i stil med "curbumin", orkar inte slå upp det nu, och i Glycosmin är det glykosmin KCL eller HCL. Båda är bra för lederna.

Liknande trådar

Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 279
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
336
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka