Glucosamin, biofarmab

K

kristalia

På rekomendationen står det att man ska ge ett mått morgon och kväll. Min fråga är om man kan ge båda givorna på samma utfodringstillfälle, alltså bara en gång per dag??

Sv: Glucosamin, biofarmab

Kan och kan...
Ge det som det står på förpackningen. Hästen får i sig mer om det ges 2 ggr/dag. Mer av de viktiga ämnen tas upp om man ger det vi 2 tillfälle.

Jag ger bara 1 mått per dag, har inte råd med mer :o Tycker mig känna skildnad redan, förut var hästen mycket knacklig och motsträvig i bakbenen, nu är det bättre efter två veckor med Bioglucomin.

Men att hästen mår bättre är det viktigast. Om du märker en positiv förändring är det bara att forsätta göra som du gör. Det är alltid optimalt att följa rekommendationerna men jag förstår om det bero på pengar - glukosamin produkter kan bli dyra eftersom dom brukar behöva användas ganska lång tid (livet ut)...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat