Glömt lösenord

aiquen

Trådstartare
Om man har glömt sitt lösenord till sin Windows-användare, går det att lösa på något sätt? Jag behöver verkligen komma in. :crazy:

Sv: Glömt lösenord

Det går ganska lätt att lösa till alla windows-versioner. Allra lättast till w95-98-me, där klarar du dig utan något extra program.
Nt4, w2k och xp kräver en programvara för att ändra lösenord.

Hur vet vi att det verkligen är din dator? Det KAN ju vara så att du vill ta dig in i någon annans!

Nej, det går väl inte för er att vara hundra på att det är mitt konto på 'min' (familjens) dator jag vill in på, men det är det. Faktiskt. ;)

Men jag testade att gå in på administratör-kontot och som admin kan man ju ändra lösenord även för andra användare, tydligen, men då står det såhär:

"Du är på väg att återställa lösenordet för XX. Om du gör detta kommer XX att förlora alla EFS-krypterade filer, personliga certifikat och lagrade lösenord för webbplatser eller nätverksresurser."

Vad menas med det på ren svenska?

För övrigt är det XP på den här datorn, och vad mer exakt är det för programvara man behöver (om det nu verkligen inte är så enkelt så att det går att lösa genom att admin ändrar eller tar bort lösenordet)?

att om xx har krypterat filer med xp's krypteringssystem kommer de inte gå att läsa igen!
men du kan nog med lugn byta lösenord.
och lösenord till webplatser kommer väl folk ihåg, eller?

Nu var det visst ett tag sedan jag skapade den här tråden, men jag har fortfarande inte kommit in på mitt konto och jag är fortfarande lite osäker om jag som admin vågar ta bort/ändra lösenordet, så jag puttar upp tråden lite igen.

Det som finns sparat på mitt konto är alltså bilder, vanliga word-dokument och liknande. Inget krypterat vad jag vet? Så har jag fattat rätt om det alltså är 100% säkert att jag loggar in på admin-kontot och fixar lösenordet till mitt anv.konto? D.v.s. jag kommer inte förlora alla mina sparade bilder och dokument jag har liggande på mitt konto?

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Det startade med att jag fick gmail (som jag aldrig använder) om en bokning på ett hotell i ett grannland. Mailade tilbaka och sa att...
2
Svar
33
· Visningar
2 685
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII

Omröstningar