Glömt grädden

_FiA_

Trådstartare
Om man lämnat vispad grädde framme på diskbänken i 5 och en halvtimme, är den förstörd då? elelr vågar jag äta den?
 
Sv: Glömt grädden

Mjölk smakar illa långt innan den blir farlig. Smakar det inte surt så är det ingen fara.
 
Sv: Glömt grädden

Smakar den som vanligt, ät den. Smakar den illa, kasta. (Du kommer inte bli sjuk eller dö om du smakar en sked)
 
Sv: Glömt grädden

Klart du kan! Vi brukade lämna gräddtårta i skåp (inte kylskåp) i flera dagar innan den var uppäten. Jag tyckte till och med att grädden bara blev godare - lite småseg och gulaktig :eek::d Dålig blev den absolut inte.
 
Sv: Glömt grädden

jag smakade på den och den smakade surt :O , var gul också. Hittade en spraygrädde i kylen får använda den istället :)
 
Sv: Glömt grädden

I vanliga fall är jag en trogen anhängare av lukta och smaka, men i ditt fall hade jag inte ens funderat faktiskt. Ät på du!
 
Sv: Glömt grädden

haha jag blev helt paff själv, men ja den var gul och smakade surt. Har rätt varmt i lägenheten :rofl:
 
Sv: Glömt grädden

Precis. Fast det hander inte ens dar pa 5 timmar.:p Forutsatt att den ar hyfsat farsk nar man lamnar den ute forstass.
 
Sv: Glömt grädden

Hur gammal va den? Eftersom den smakade surt?
Jag har glömt grädden framme några gånger och då har det gått bra att använda den ändå..
 
Sv: Glömt grädden

Grädde och mjölk är enkla saker.
Koka bara upp lite vatten och häll i lite av mjölk/grädde
Blir det klumpar (skiktar sig) är det dåligt annars så tar för dig bara.
Man måste inte ens noja sig om man kanske missat lukt eller smak :)
 
Sv: Glömt grädden

...vid det här laget kan vi nog sammanfatta och sluta oss till att nu är grädden tvärsur och inte ens en asätare skulle vilja sniffa på den! ÄT DEN INTE TS! DU KOMMER DÖ GRÄDD-DÖDEN OM DU ÄTER DEN NU!

:grin:
 
Sv: Glömt grädden

...vid det här laget kan vi nog sammanfatta och sluta oss till att nu är grädden tvärsur och inte ens en asätare skulle vilja sniffa på den! ÄT DEN INTE TS! DU KOMMER DÖ GRÄDD-DÖDEN OM DU ÄTER DEN NU!

:grin:

Haha sjukt kul att folk fortfarande skriver i denna tråd:p Grädden är sedan länge nerspolad i avloppet :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Mat Glömde en oöppnad philadelphiaost framme … vågar jag äta den? Den stod framme omkring 12-24 timmar, minns inte riktigt. Har 25 grader...
Svar
6
· Visningar
5 337
Senast: tanten
·
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
4 260
Samhälle Lämna in din äldre anhöriga när du ska till frisören eller vill ha egentid. Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att idéen är...
2
Svar
22
· Visningar
1 676
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp