Glömt förnya recept

MJLee

Trådstartare
Eftersom jag är jag så var jag säker på att jag hade en karta till av piller. Vilket jag uppenbarligen inte har. Problemet är hur jag ska kunna receptförnya asap. Det är absolut inget narkotikaklassat, beroendeframkallat eller liknande. Men om jag inte äter det på några dagar måste jag börja om från början igen med liten dos och långsam upptrappning. Jag har absolut minus lust (och dessutom vilja att ta upp vårdresurser) genom att vandra iväg till akuten. Det är inte insulin då hade jag nog gått dit.

Är det någon annan som råkat ut för något liknande och hur löste ni det? Naturligtvis insåg jag detta på fredag em.

Edit: Sitter i kö till 1177 för att fråga om råd
 
Eftersom jag är jag så var jag säker på att jag hade en karta till av piller. Vilket jag uppenbarligen inte har. Problemet är hur jag ska kunna receptförnya asap. Det är absolut inget narkotikaklassat, beroendeframkallat eller liknande. Men om jag inte äter det på några dagar måste jag börja om från början igen med liten dos och långsam upptrappning. Jag har absolut minus lust (och dessutom vilja att ta upp vårdresurser) genom att vandra iväg till akuten. Det är inte insulin då hade jag nog gått dit.

Är det någon annan som råkat ut för något liknande och hur löste ni det? Naturligtvis insåg jag detta på fredag em.

Edit: Sitter i kö till 1177 för att fråga om råd
Kvälls- och helgmottagning i din närhet?
 
Eftersom jag är jag så var jag säker på att jag hade en karta till av piller. Vilket jag uppenbarligen inte har. Problemet är hur jag ska kunna receptförnya asap. Det är absolut inget narkotikaklassat, beroendeframkallat eller liknande. Men om jag inte äter det på några dagar måste jag börja om från början igen med liten dos och långsam upptrappning. Jag har absolut minus lust (och dessutom vilja att ta upp vårdresurser) genom att vandra iväg till akuten. Det är inte insulin då hade jag nog gått dit.

Är det någon annan som råkat ut för något liknande och hur löste ni det? Naturligtvis insåg jag detta på fredag em.

Edit: Sitter i kö till 1177 för att fråga om råd

Har du så du klarar helgen? Annars kan du ringa till vårdcentralen på måndag, för mig fixade de recept samma dag, innan lunch... Jag hade precis som du, en medicin som kräver infasning och utfasning.
 
Kvälls- och helgmottagning i din närhet?

Det finns vc som har kvälls och helgöppet? Men eftersom det här verkligen inte är prio som så, så kommer jag väl hamna där och sitta en halv evighet. Satan. Funderar på om jag kan hitta någon nätdoktor eller liknande som kan skriva ut?
 
Det finns vc som har kvälls och helgöppet? Men eftersom det här verkligen inte är prio som så, så kommer jag väl hamna där och sitta en halv evighet. Satan. Funderar på om jag kan hitta någon nätdoktor eller liknande som kan skriva ut?
Kolla på regionens hemsida efter kvälls- och helgmottagning innan du tar kontakt med nätläkare. Det finns privata alternativ som inte fungerar som nätläkare heller, som kan ha kvällsöppet och även en nätversion, men det går ju att kolla upp om det finns där du bor.
 
Funderar på om jag kunde ta halverad dos istället vilket gör att det räcker tom måndag, frågade 1177 men de fick, naturligt nog, inte ge några som helst råd om receptbelagda läkemedel.

Mest frustrerande är att jag misstänker att jag i min stora städiver slängde påsen med ett paket kvar i det. Detta händer inte sällan när jag städar. Uppenbarligen är det menat att jag inte ska städa.
 
Eftersom jag är jag så var jag säker på att jag hade en karta till av piller. Vilket jag uppenbarligen inte har. Problemet är hur jag ska kunna receptförnya asap. Det är absolut inget narkotikaklassat, beroendeframkallat eller liknande. Men om jag inte äter det på några dagar måste jag börja om från början igen med liten dos och långsam upptrappning. Jag har absolut minus lust (och dessutom vilja att ta upp vårdresurser) genom att vandra iväg till akuten. Det är inte insulin då hade jag nog gått dit.

Är det någon annan som råkat ut för något liknande och hur löste ni det? Naturligtvis insåg jag detta på fredag em.

Edit: Sitter i kö till 1177 för att fråga om råd

Nätdoktor. Brukar ha recept klart på några timmar även på helgen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp