Glöm inte passet....

Himla tur att jag åkte hem igår, äger nämligen inget giltigt pass:o

Dock verkar det som att det för svenskar ska räcka med körkort, de skiljer på Nordbor och övriga EU-medborgare.

Tycker att det är bra att de tar hotet på allvar och har utökad kontroll, förhoppningsvis avskräcker det ev terrorister, eller leder till ett gripande.
Märkte själv inte av terrorhotet, var mycket folk i rörelse och poliser såg vi inte till. Enda vi märkte av var att militären hade parkerat ett av sina fartyg i bukten nedanför vårt hus;)

Japp, Du har rätt... körkort skall gälla för nordiska medborgare... Skrev väl inlägget fortfarande lätt morgonseg....:o
Fast när jag läste artikeln imorse stod det faktiskt att även svenskar skulle behöva pass. Eller om det stod i rubriken eller ingressen på första sidan. Sidan har förmodligen uppdaterats.

Fast när jag läste artikeln imorse stod det faktiskt att även svenskar skulle behöva pass. Eller om det stod i rubriken eller ingressen på första sidan. Sidan har förmodligen uppdaterats.

Har inte läst just den artikeln, men jag fick samma uppfattning tidigt i morse och att det sedan ändrades.

Tror att det uppdaterats. Hade nog blivit kaos annars med alla som ska på Norway cup och saknar pass...

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 736
Senast: fejko
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 748
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Är mest lite nyfiken efter att ha tittat i Herr Hästs pass tidigare idag. Vilka formkrav ställs på ett pass och hur noga är det...
2
Svar
35
· Visningar
2 814
Senast: ameo
·
Övr. Hund Detta kanske redan är vida känt bland hundfolket i Sverige, men jag tänkte att det ändå kan vara bra att föra vidare. "Nya regler för...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Icefire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama