Globusrockarden inte förbättrad

Sv: Globusrockarden inte förbättrad

*knapplån*

Globus har tagit bort vagnen ifrån hemsidan....:angel: ..likaså alla tillbehör osv osv.

Det var ju tur att man hann köpa en!

/Fjunet - vars vagn håller trots att hon kört i snö, ridhus, på stubbåker osv

Man behöver ju inte melja bilderna till dig :devil:
Det finns ju flera bra sidor där man själv kan ladda upp bilder :smirk:

/L

Klart det finns, jag bara erbjöd min server. sorry.

Förstår inte varför du ens svarar på ett så gammalt inlägg...

Hon kanske ville det.Bli inte sur på henne för det..//Bonny

Tänkte väl inte på att det var såå gammalt inlägg jag svarade på :smirk:

Jag är lite seg :angel:
Men vad är en server...? Har vetat det en gång i tiden :D
Har det ngt att göra med en hemsida?
Är det bättre att ladda upp bilder på en server än på internetsidor? Skillnad?
Ja nu kanske du varken vill eller kan svara, men jag skulle vilja veta o då frågar jag iaf :smirk:

/L

Senast ändrad:

Om man har en domän som jag har Seijsing.se så har man en FTP server. På den lägger jag alla bilder som jag brukar visa här. Då vet jag vad som händer med dem, och jag riskerar inte att ex Mypix stänger ner en dag eller tappar bort filer mm. Jag slipper gå till en viss sida, och jag har obegränsat med plats, nästan.

Om jag hade haft ork hade jag haft min hemsida på min ftp, men just nu finns det ingen jennysida, bara min pappas hemsida.
MVH// Sniglis

Ja att du inte får fart på hemsidan! :D
Nejdå det finns säkert annat att göra än att sitta framför datorn jämt :angel:

Tur att jag har bilderna på fotogalleriet och photobucket oxå, för alla tre kan ju inte stänga ner samtidigt ;)

Joo jag tycker detta ser ut som en "jennysida" :devil: :D

Nu har jag köpt en vagn från brorsan som jag ska ha efter min fjording :bump:
Han ska fixa skaklar och ta bort hydralkolven under som tippar flaket (gjort av aluminium). Den är ju lite smal (drygt en meter) o lite lång (230 cm) men det är en fin flakvagn iaf :love: :D mkt bättre än de vagnar jag har nu till fjordingen iaf :smirk:

Lite klurigt med skaklarna eftersom jag just nu har loksele-lågt skakelfäste men vill ha en bättre däckel med högt fäste.
Men jag tror att man kan göra skaklarna så de sitter bra i ett högre läge och sedan spänna lågt i en loksele iaf.
Ser det inte bättre ut får jag köpa ny sele oxå :D

/Lisa

*knapplån*

Så...nu börjar saker & ting reda upp sig.
Har fått veta att Globus inte kan leverera några däck, så dom tar tillbaks hela vagnen, jag får pengarna tillbaks och vill jag ha en likadan vagn så får dom in nya i mitten på Maj.

Jag kommer givetvis INTE att köpa samma, utan nu är det klappat & klart att det blir en Bullet.

Vad tusan ska du snoka reda på min 10 år gamla hemsida??!! Jag är 12 på den bilden :) Inte för att jag har ändrat utseende så mycket, klarar 16 års gränsen på bussen trots att jag fyller 25 snart. Billigt och bra! Lite kul bjuder jag gärna på. Sitter faktiskt nu och spånar på hemsidan, ska ta hjälp av exet så det blir snyggt och funktionellt. Tills vidare kan man kanske följa mig, matilda o Twille på våran Blog. Kanske lägger ut adressen på min användarinfo...kanske.

Rebecka, det är nog ett klokt val. En Bullet är en bra vagn! Bra fjädring och väldigt stadig. Bara svängel som fattas.

Det med svängel löser jag.....det verkar ju inte vara en omöjlighet att fixa.

Jag funderar på det här med fästen för bakselen...bör man svetsa dit det eller kan man fästa bakselen "framme" vid skaklarna?!

Oftast kan man det, men det blir faktiskt bättre ju kortare läderrem man har. Då verkar den direkt och blir lättare att ställa in.
Du ska veta att en baksele är något av det svåraste på selen. Det är alltid strul med att spänna den rätt. Har efter nästan ett års tid fortfarande ingen självklar anspänning, utan vissa dagar spänner jag i hål 3 andra i hål 5 osv.

Hehe har för mig att jag sett bild på exet, iallafall ett utan dom :devil: :angel:
Ska snoka får se om jag hittar nån blog :D

/L

Senast ändrad:

Tack för att du redigerade Lisa.

Du får ta och lugna ner dig med skrivandet dessutom, ut o köra alla dina hästar i det fina vädret istället.

Nej det var inte meningen vet ej vad jag tänkte på :o fast bilden är borttagen nu ju :crazy:...
Ersattes av en katt :D

O ja vet ju inte hur många du haft :o
Normalt sett brukar man väl avverka några st i yngre år :rofl:
dock inte jag som bara tänker på hästar o sitter här :D

Hehe jag snokar för mkt :crazy:
borde ut o "get a life" lr nått :angel: :D

/L

det är samma älskade katt som på min avatar. Jag tvingade exet att byta ut den hemska bilden på mig, men till sist gav han upp och bytte till Matilda istället. Likabra det! I väntan på min egen hemsida *inspiration* *ork* *tid* *hjälp*...... Lisa har du nån sida?

Förutom lunar, nordsvensk, sv tinker s, mypix, fotogalleriet, photobucket, webshots, webcar2000 + 4-5 andra medlems sidor...
Nope ingen hemsida, det kostar väl??

/L

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka