Globus vilken modell är detta?

meadow

Trådstartare
Köpte en ny Globus dressyrsadel för några veckor sedam. köpt som demoex. stod bara 17 " w på prislappen. provsatt den och den var mkt skön med passform som jag gissade skulle passa den nya hästen, tyvärr blev det köpet inte av så nu ska jag sälja sadeln. men vilken modell är det? verken modell el storlek står märkt någonstans!! bara Globus så jag är ju säker på märket

Sv: Globus vilken modell är detta?

Det är ju helt omöjligt för oss att veta när vi inte har en aning om vad det är för sadel. Upp med en bild så är det löst på nolltid :)

Skulle precis slänga in samma fråga om vilket jag tror är TS sadel :) Om inte så skulle jag gärna vilja veta vilken modell detta är?

444081.jpg

Precis vad jag tyckte också :) Har mailat Globus och frågat så väntar på svar.

Det är den sadeln. enligt en spekulant ska det finnas märkning med nr. Men var någonstans? letat på hela sadeln men hittar inte något. Globusknapparna med globus är där så märket är ju solklart men sen hittar jag ingen annan märkning alls. Någon som vet var jag ska kolla? finns inga stroppskydd på sadeln men det brukar det väl inte finnas på en dressyrsadel?

Vet inte var serie/tillverkningsnr på globus sitter men de brukar oftast sitta innanför kåpan någonstans. Leta efter små stansade siffror.

Modell på sadel är inte alls säkert att det är utmärkt, men jag tycker du kan räkna med att det är en Crincle. Det är den enda av globus sadlas som ser ut i närheten som din. Det är samma knästöd, samma skärning av lillkåpan, samma bakvalv, ser ut att vara samma bomform. Ingen annan av Globus sadlar ser ut så. De ser helt annorlunda ut. Så jag är 100 på att det är en Crincle.

Somliga tillverkare har stroppskydd på sina dressyrsadlar, bl.a. Santa Cruz. Men det är olika.

Varför skulle det behövas på en dressyrsadel? Skulle väl bara vara om främre stroppen inte är fäst längst ner under knäskyddet och att man klipper av dem coh använder lång gjord? Annars ser jag ingen användning av det på en dressyr??

Jag sa inte att det behövs, jag sa att vissa tillverkare har det. Jag köpte en Santa Cruz Arthur de luxe häromdagen, och den har stroppskydd (där bomvidden och sitsstorleken står). Samma med den andra Santa Cruz-sadeln jag provred.

Den sadeln såg verkligen skön ut! Det jag funderar på är dock storleken, 17 W? Vilken storlek menas med W? W så klart ;) Men det jag menar är att när jag köpte en Globus Esperanza i vintras var det strl 34 på den, bomstorleken brukar väl benämnas med siffror när det gäller Globus?

Den sadeln såg verkligen skön ut! Det jag funderar på är dock storleken, 17 W? Vilken storlek menas med W? W så klart ;) Men det jag menar är att när jag köpte en Globus Esperanza i vintras var det strl 34 på den, bomstorleken brukar väl benämnas med siffror när det gäller Globus?

Ja, Globus har siffror. Köpte också en crincle 34 nyligen och märkningen är under kåpan.Men så ser inte min sadel ut! Har nog den äldre kanske? Har inte den bågformade sömmen längst ner.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Efter att ha letat och letat, provat och provat så hittade jag ÄNTLIGEN en sadel som min känsliga häst verkar trivas bra i, nämligen en...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: caballus
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 955
Utrustning Hej Jag ska nu sälja min Globus Click dressyrsadel som jag fick med min förra ponny. Sadeln är idag 2-2,5 år gammal och kostade ca 15k...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka