globus till denna hästen?

Buck

Trådstartare
IMAG0386.jpg
[/IMG]
IMAG0385.jpg
[/IMG]
hoppadrake.jpg
[/IMG]

letar lite smått efter hoppsadel till min häst då den jag har inte ligger bra, glappar bak och har inte riktigt rätt bom form, som synes på sista bilden. har padd nu och försöker sadla så långt bak jag kan så den glappar mindre och ligger i balans.

jag har också börjat behöva justera min sits när jag försöker rida dressyr = längre läder, är ju en hopp sadel men har kunnat ha en ok dressyr sits ändå, nu känns det som att benen åker fram och jag kommer i stol sits.

vet att passier ligger ok på henne, men de är ju lite väl dyra + de jag hittat beg har haft för smal bom vidd. vet att man kan värma om passier men det är ju också dyrt.

hon har i nuvarande sadel xxvid, sadeln är en jacson sc celine.

letar runt på blocket och liknande efter modeller som ser ut att kunna ligga ok, hittade en globus esperanza hopp som jag funderar på, den ska vara 36 i bomvidd = vid? kilbossor har hästen nu och jag tycker inte så mycket om det, rund bossor ligger bättre men kan få köpa på öppet köp för att se hur den ligger.

tror ni en globus esp kan ligga bra? eller får jag fortsätta söka efter prestige och passier i rätt bom vidd och pris grupp?

Sv: globus till denna hästen?

men köper man begagnat så är det ofta inget öppet köp = det blir: köpa -> prova-> försöka sälja igen tills man hittar ngt som passar. har ingen sadelutprovare(bra sadelutprovare dvs) som har globus sadlar i sitt sortiment häromkring. har tänkt åka iväg till en med passier, amerigo och sånna märken, och av vad jag sett av amerigo sadlar så kommer de nog inte ligga bra på min häst + att de är dyra, passier är också dyra om de inte är 40+ år gamla och är de så gamla så har de fel bom vidd och för smal kanal.

vill gärna höra vad för hästar globus esp ligger bra på och hur ni upplever globus sadlarna i kvalitet, bekvämlighet osv.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 840
Senast: Debsie
·
Utrustning Världens vanligaste tråd här men har verkligen trasslat in mig totalt i sadeldjungeln!! Letar dressyrsadel Har en häst med superrörliga...
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: Aquakatt
·
Utrustning Vänder mig till er för att få hjälp - Letar en Globus Dressyr sadel - o då ingen av sadelprovarna här uppe i landet har ngn hemma så...
Svar
10
· Visningar
5 830
Senast: ankic
·
Utrustning Fick en Globus Loke utprovad till hästen i början av sommaren och den ligger verkligen helt kanon! Nu är jag ute efter en mer renodlad...
Svar
2
· Visningar
1 489
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025