Globus clic till denna arab? Eller annat? Snälla tips!

Nea_

Trådstartare
Hej på er!

Den här killen behöver sadel men vi har inte hittat rätt ännu.
Han är 4 år och växer ännu men en sadel behövs ju ändå och hittills har jag inte hittat någon utprovare häromkring som har ett brett sortiment.

Har funderat lite på Globus clic kan det vara något? Alla tips mottages.

På en av bilderna nedan hade han en flexee på sig men den var för trång fram. Har provat mäta honom och får det till att han är snudd på 120 grader men ska kolla igen. Vi vill ha en dressyrsadel.

Ps magen ska tränas bort men det har ju varit sommar :angel:

sam_0419_207675323.jpg

sam_0418_207675317.jpg

sam_0410_207675290.jpg

sam_0301_207622438.jpg

Kanalen måste vara rejält bred för många sadlar har skitit sig pga av att de varit för trång vid "mankroten" eller för trånga framtill.

Kom hemskt gärna med tips så jag får lite ideer!

Sv: Globus clic till denna arab? Eller annat? Snälla tips!

Ingen som har någon idé? :D

Håller med om att Globus Clic blir för rak, du behöver nog någon mer svängd bom.

En stallkamrat har en liknande rygg, på den passar clicen utmärkt vad gäller svängd. Den är för rak på min raka häst. Däremot är bossorna rätt bra takformade, och jag tror din häst ska ha rundbossor.

Tror Clicen kommer passar om han blir något rakare vid arbete.

Hej på er!

Tack snälla för era inlägg.

Jo clicen är ganska rak men han blir rakare vid arbete men nu sköt ändan i höjden baktill helt oväntat så nu lutar han lite framåt...blir galen!!! Red barbacka idag och gled framåt hela tiden....hoppas framdelen hänger med så han rätar upp sig.

Har ni andra tips på sadel?

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 816
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 390
Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det...
2
Svar
28
· Visningar
4 794
Senast: Nea_
·
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 652
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka