paradox

Trådstartare
..gör min pad. en "vanlig westernpad med fårskinn under. den glider på min häst, och med den sadeln. inte mycket men det stör. hästen är en mycket blank häst, oavsett hur mycket man putsar, eller inte putsar (tacksamt ibland, men inte alltid :angel: ). så det mesta glider p honom

någon som har något tips på vad jag ska göra??

Sv: glider..

Jag har en sadelpadd av filtmaterial; tycker dom verkar ligga lite stadigare än fårskinnen. Sedan finns det ju paddar med neoprenundersida som ligger absolut stadigast men många säger att hästarna får brännskador....

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: sweep
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 814
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama