Lyan

Trådstartare
Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och supertunna bågar eller genomskinliga plastbågar så de syns så lite som möjligt.

Jag är klumpig och tycker inte om ”näskuddar” så jag vet inte om sådana tunna bågar funkar för mig och det slutar med att jag har sönder dem efter en vecka eller att de är obekväma. Hur ömtåliga är de på ett ungefär? Det varierar ju såklart mellan olika märken, men på ett ungefär? Och ser man kanten på glaset? Jag har hittat ett par som ser fina ut men glasen är inte så stora och jag hatar när man kan se kanterna.

Och hur osynliga är genomskinliga plastbågar? Jag har ett par halvgenomskinliga plastbågar som jag älskar, men de är ljuslila och syns Mycket tydligt. Eftersom jag inte vill se kanterna så kommer det ju vara båge modell gigantisk så tänker att de kanske syns för mycket trots att de är genomskinliga?

Jag hatar att köpa glasögon :arghh:
 
Är det något fel på de bågarna du gillar eller kan du nöja dig med att byta glas i dem?
Jag hade velat ha bågar som funkar till alla färger. De lila jag har är egentligen läsglasögon så det hade kanske funkat att byta glas till vanliga glas så jag kan använda dem mer, men det är rätt mycket de inte matchar med (ja, jag är fåfäng 😅)
 
Och jag HATAR att behöva ha glasögon överhuvudtaget, men enligt optikern så är mina ögon för torra för linser
 
Sådana där glasögon utan bågar runt om glaset hade jag inte vågat ha. Men det beror vilket liv man lever, jag har bara ett par bågar jag har överallt. Typ i stallet med en bufflig häst.. Jag hade säkert kunna ha sådana bågar om jag hade fler par glasögon så jag bara använder dom i stan typ.
 
Sådana där glasögon utan bågar runt om glaset hade jag inte vågat ha. Men det beror vilket liv man lever, jag har bara ett par bågar jag har överallt. Typ i stallet med en bufflig häst.. Jag hade säkert kunna ha sådana bågar om jag hade fler par glasögon så jag bara använder dom i stan typ.
Jag gör inte så mycket, men jag är klumpig och tanklös så både telefon och glasögon flyger åt lite olika håll och kanter med jämna mellanrum. Så jag är rädd för att ha sönder dem för de är egentligen i dyraste laget för mig 😕
 
Jag gör inte så mycket, men jag är klumpig och tanklös så både telefon och glasögon flyger åt lite olika håll och kanter med jämna mellanrum. Så jag är rädd för att ha sönder dem för de är egentligen i dyraste laget för mig 😕
Då skulle jag inte välja sådana.
Kan du inte välja några bågar i typ svart som passar till allt?
Jag hade velat ha gröna bågar, men valde ett par bruna för att de var mer neutrala.
 
Då skulle jag inte välja sådana.
Kan du inte välja några bågar i typ svart som passar till allt?
Jag hade velat ha gröna bågar, men valde ett par bruna för att de var mer neutrala.
Jo, jag funderar på ett par svarta också om jag hittar några billiga jag gillar, men jag hade velat ha något osynligt för dagarna när jag hatar glasögonen så mycket att jag inte vill ha dem alls utan hellre går runt halvblind än att ha dem på mig 😅
 
Såna med bara glas har ju ändå en kant på glaset som syns.
Jag går i samma tankar, behöver skaffa glasögon men vet inte om jag skulle bli irriterad av att se bågen i ögonvrån så vet inte om jag ska ta med el. utan båge.
När jag var barn hade jag en period ett par bågar som var halvgenomskinliga/vita, tyckte inte de syntes lika mycket som mörka bågar.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
530
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag använder läsglasögon på nära håll, inga glasögon annars. Det blev nyligen dags för nya terminalglasögon på jobbet, de gamla...
Svar
8
· Visningar
5 985
Kropp & Själ Alltså, jag har varit närsynt och haft glasögon sen mellanstadiet och fick nu senast progressiva glasögon. Första paret jag fick...
2
Svar
21
· Visningar
6 776
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Som barn hade jag aldrig några stora problem med synen – den var väl inte perfekt men den var samtidigt inte...
Svar
15
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp