Glasfiberbom?

MagicaDeHex

Trådstartare
Jag har ett helsike att hitta en sadel till min häst. Nu så visar det sig att de "arabsadlarna" som finns på börjes kanske passar.
Dock har dom "glasfiber förstärkt träbom"......

Är det ngt att ha?

Sv: Glasfiberbom?

En sån typ av bom räcker utmärkt för den ridning som vi idkar i Sverige. Är faktiskt ganska vanligt material i bommar.

Börjes Arabsdlar är väl vanliga Simco's? Simco duger utmärkt. Bara den passar vill säga :)

//Waern

Ja det va en Simco. Har för mig att det är ett ganska bra märke. Det va just detta med glasfiberbommen som jag inte va säker på.
Tackar för svar:bow:

Blanda inte ihop den glasfiberförstärkta träbommen som är den som sitter i dom bättre sadlarna med platsbommar som finns i dom billigare. Råhudsklädda bommar har man främst till arbetssadlar, dom är dock tyngre än andra sadlar.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
492
Senast: iNHALE
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka