glasbetong

kem

Trådstartare
Kan man använda glasbetong i stallinredning? Var (boxvägg, tak, spolspilta, fönster...)? Tänker både på hållbarhet ifråga om våld typ sparkar och ifråga om slitage typ nötning, smuts etc.

Finns andra bra lösningar för att få det ljust utan att använda galler överallt?

Sv: glasbetong

Jag skulle inte använda glasbetong i boxvägg iaf... skulle inte tro att det pallar en spark...

Det är precis det jag tänker mig... Men hittar inget om den typen av hållbarhet, bara värmetålighet, skottsäkerhet och att man i andra byggnader använder det till allt och ingenting. Så jag tänkte att det kanske finns nån här som vet lite mer om materialet, om man överhuvudtaget vågar placera det någonstans i ett stall.

Det är precis det jag tänker mig... Men hittar inget om den typen av hållbarhet, bara värmetålighet, skottsäkerhet och att man i andra byggnader använder det till allt och ingenting. Så jag tänkte att det kanske finns nån här som vet lite mer om materialet, om man överhuvudtaget vågar placera det någonstans i ett stall.

Jag har i ett av stallen öppningsbara fönster på ena sidan den andra sidan har jag ett stort glasbetongfönster i varje box,dessa skall ju ändå aldrig öppnas då det skulle bli tvärdrag om man gjorde det.
Funkar alldeles utmärkt :) aldrig ngt som gått sönder jag har dom ju ioch för sig inte lågt placerade så att hästarna sparkar i dom.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 793
Senast: Rhinos
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 392
Senast: valpköpare
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
652
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama