Glädjeskrik

Ace

Trådstartare
Hej

Jag tänkte bara höra om någon har liknande erfarenheter eller om min häst är helt egen (lite egen vet jag att han är:laugh:).

När jag och pållen är ute och galopperar gör han ett glädjetjut, varje gång. Det är inte vanliga varje-dag-galoppen utan de där gångerna när han verkligen får sträcka ut i fyrsprång. Då gasar han på för fullt, sedan gäggar han, fast han tar i så mycket att det mest blir ett skrik, Och därefter slår han av lite på takten och gör några glädjesprång.

Han ropade av glädje första gången han fick hoppa ett hinder hos mig också.

Hej

Jag tänkte bara höra om någon har liknande erfarenheter eller om min häst är helt egen (lite egen vet jag att han är:laugh:).

När jag och pållen är ute och galopperar gör han ett glädjetjut, varje gång. Det är inte vanliga varje-dag-galoppen utan de där gångerna när han verkligen får sträcka ut i fyrsprång. Då gasar han på för fullt, sedan gäggar han, fast han tar i så mycket att det mest blir ett skrik, Och därefter slår han av lite på takten och gör några glädjesprång.

Jag har haft flera som skrikit/tjutit när de varit glada. Tror att det är hyfsat vanligt :)

Hej

Min ena piper när hon får göra något hon tycker är roligt. Första gången blev jag lite rädd för jag visste inte var och vad ljudet kom ifrån, det lät inte som en häst haha! Älskar uttrycksfulla djur :love:

• Gilla
Reactions: Ace
Halvblodet som jag hade för några år sedan pep ofta när vi hittade på saker han tyckte var kul :love: Han brukade även pipa när han busade runt i hagen :heart

• Gilla
Reactions: Ace
Min ponny skriker och gnäggar när hon är brunstig och rider ut. Hon kan hålla på så tills man kommer hem igen ... Vet inte vad det räknas som dock

Ett par hästar har jag haft som skrek när det blev en lång raksträcka i grusvägen i skogen och när vi kom till ett fält :love:

De flesta har dock gjort något typ av läta, gammelhästen grymtar som en gris :p

Hej!

Min sambos förra medryttarhäst roade sig med liknande saker. Han brukade pipa när han insåg att han skulle få hoppa :-). Och ibland ute på ängen. Det var rena glädjepip/skrik, ofta följda av en snabbrusning i galopp, tills han inte orkade springa mer (typ max 10 meter).

/Lavinia

Hej

Min unghäst piper och tjuter lite hela tiden :D Det är väldigt sött! Mest när han är busig och det är ju rätt ofta!

Min förra pep av lycka den gången jag red honom efter en lång konvalescens. Vem visste att det var så kul att skritta 10 min i ridhuset :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag köpte en häst i våras som tidigare varit behandlad VF carpus samt HB knä. Varit fullt igång sen början av 2020. Jag märkte i...
2
Svar
21
· Visningar
4 477
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 646
Senast: Amaranthe
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama