Hellre en gång för mycket än en gång för lite!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du är i din egen lägenhet tror jag det blir svårt att hävda att du inte får trycka på play.Det får man bara göra om man deltar själv i samtalet. Gäller dessutom bara analoga inspelningar. Digitala går under andra regler.
Tveksamt om det fastnar något på inspelningen, telefoners mikrofoner är inte gjorda för att fånga upp ljud genom väggar.Om du är i din egen lägenhet tror jag det blir svårt att hävda att du inte får trycka på play.
Jag har orosanmält flera gånger och kommer fortsätta göra det. Barnen bor iaf inte där på heltid som jag förstått det, vilket ju är en klen tröst men ändå något. Jag hoppas att orosanmälningarna på något sätt kan stötta mamman om hon försöker få ensam vårdnad om barnen (det har jag ingen aning om ifall hon försöker, men...).
Men så fruktansvärtFortsätt!
Jag ringde polisen själv när jag blev misshandlad, de kom, glodde runt lite, frågade de vuxna någon mindre relevant grej och åkte sedemera därifrån. Jag vågade aldrig ringa polisen igen, det hjälpte inte alls, blev bara värre.
Vad jag inte förstår är varför intre grannarna inte gjorde nåt, jag kunde höra grannen snarka, så ingen chans att de inte hörde oss skrika och gråta. En annan granne såg min lillebror misshandlas, och sa inte ett skit heller.
Så min erfarenhet är att det räcker inte att polisen kommer en gång, de behöver komma varje gång det här händer, innan det tar skruv.
Men så fruktansvärt