Gjorde jag rätt? (Ringde polisen på grannen.)

Mycket bra gjort! :bow:
Stackars barn!
Och ursäkta men jävla fanskap till karl!

Går det att göra mer? Kommer polisen orosanmäla? Gör det nån skillnad att göra fler orosanmälningar?
Får ont i magen av detta. Barn ska inte behöva ha det s😥
 
Som den som varit i barnens sits utan att någon gjort något åt saken så ja, du gjorde helt rätt. Det är inte bara det att du tillfälligt stoppat, utan att göra något signalerar till barnen att barnen inte förtjänar att misshandlas, att det inte är okej att behandla de så, att barnen har ett värde.
 
Vilken mardröm för ett barn att behöva vara livrädda för den som ska vara ens trygghet. Jag får så ont i magen av att läsa texten. Givetvis gjorde d
Mycket bra gjort! :bow:
Stackars barn!
Och ursäkta men jävla fanskap till karl!

Går det att göra mer? Kommer polisen orosanmäla? Gör det nån skillnad att göra fler orosanmälningar?
Får ont i magen av detta. Barn ska inte behöva ha det s😥

Jag har orosanmält flera gånger och kommer fortsätta göra det. Barnen bor iaf inte där på heltid som jag förstått det, vilket ju är en klen tröst men ändå något. Jag hoppas att orosanmälningarna på något sätt kan stötta mamman om hon försöker få ensam vårdnad om barnen (det har jag ingen aning om ifall hon försöker, men...).
 
Som den som varit i barnens sits utan att någon gjort något åt saken så ja, du gjorde helt rätt. Det är inte bara det att du tillfälligt stoppat, utan att göra något signalerar till barnen att barnen inte förtjänar att misshandlas, att det inte är okej att behandla de så, att barnen har ett värde.

Det är vad jag hoppas på också. Att de förstår att pappan har fel, att resten av världen inte tycker som han och att han inte får bete sig hur som helst.
 
Jag har orosanmält flera gånger och kommer fortsätta göra det. Barnen bor iaf inte där på heltid som jag förstått det, vilket ju är en klen tröst men ändå något. Jag hoppas att orosanmälningarna på något sätt kan stötta mamman om hon försöker få ensam vårdnad om barnen (det har jag ingen aning om ifall hon försöker, men...).

Så bra gjort 😊

Frågorna var också lite allmänna, så det är absolut inte så att jag tycker du gjort för lite.utan hatten av! :bow:
Funderade mest. Rent logiskt borde polisbesök när barn är inblandade generera orosanmäla automatiskt. Och ju fler anmälningar borde vara bra. Men jag vet inte hur det funkar.

Hur som helst grymt bra gjort!
 
Så bra gjort 😊

Frågorna var också lite allmänna, så det är absolut inte så att jag tycker du gjort för lite.utan hatten av! :bow:
Funderade mest. Rent logiskt borde polisbesök när barn är inblandade generera orosanmäla automatiskt. Och ju fler anmälningar borde vara bra. Men jag vet inte hur det funkar.

Hur som helst grymt bra gjort!

Jag är nästan helt säker på att polisen har en skyldighet att anmäla till soc :)
 
Ska försöka fatta mig kort. Vi bor i lägenhet i ett modernt och välisolerat hus och hör nästan aldrig grannarna förutom en...han vrålar så inihelvete högt på sina barn och det kan pågå i timmar. Möbler åker i golvet så det dånar och karln skriker så högt så våra barn vaknar och blir rädda. Det här har pågått flera år, han bor ensam med dem och barnen är inte speciellt gamla. Jag har orosanmält till soc flera gånger. Nu ikväll drog han igång igen och jag fick nog och ringde polisen och berättade att grannen vrålar helt besinningslöst på sina barn, kastar möbler i golvet och eventuellt är våldsam mot dem (jag hör hur barnen tjuter av skräck). De sa att de skulle skicka en patrull och kolla läget. Gott så.

Men nu sitter jag här med adrenalinpåslag och undrar om jag gjorde rätt som ringde. Överreagerade jag?

Ja absolut att du gjorde rätt. Heder åt dig :heart
 
Ska försöka fatta mig kort. Vi bor i lägenhet i ett modernt och välisolerat hus och hör nästan aldrig grannarna förutom en...han vrålar så inihelvete högt på sina barn och det kan pågå i timmar. Möbler åker i golvet så det dånar och karln skriker så högt så våra barn vaknar och blir rädda. Det här har pågått flera år, han bor ensam med dem och barnen är inte speciellt gamla. Jag har orosanmält till soc flera gånger. Nu ikväll drog han igång igen och jag fick nog och ringde polisen och berättade att grannen vrålar helt besinningslöst på sina barn, kastar möbler i golvet och eventuellt är våldsam mot dem (jag hör hur barnen tjuter av skräck). De sa att de skulle skicka en patrull och kolla läget. Gott så.

Men nu sitter jag här med adrenalinpåslag och undrar om jag gjorde rätt som ringde. Överreagerade jag?

Du gjorde helt rätt! Det behövs fler som vågar bry sig om andra.

Om du har gjort flera orosanmälningar till socialtjänsten kan detta vara det sista som behövs, att polisen också får se vad som pågår som bekräftar inne hållet i tidigare anmälningar.
 
Jättebra gjort.

Tänker som så här i fallet med den unga flickan som är borta.
Hade grannen ringt polisen när det var oväsen från lägenheten så hade Wilma troligtvis varit funnen nu.

Fler grannar borde ringa vid gap och skrik från en lägenhet.
 
Så bra gjort 😊

Frågorna var också lite allmänna, så det är absolut inte så att jag tycker du gjort för lite.utan hatten av! :bow:
Funderade mest. Rent logiskt borde polisbesök när barn är inblandade generera orosanmäla automatiskt. Och ju fler anmälningar borde vara bra. Men jag vet inte hur det funkar.

Hur som helst grymt bra gjort!

Det stämmer att polisen alltid skickar en orosanmälan till socialtjänsten när såna här uppgifter kommer till dem. Det är jättebra, föräldrar har lättare att snacka bort att en granne anmäler oro än att polisen gör det.
 

Liknande trådar

Äldre Har bott i min lägenhet i tre år snart, och det är generellt ett lugnt område jag bor i. Aldrig haft problem med att grannarna i mitt...
Svar
8
· Visningar
5 300

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp