Gjorde jag fel?

Sv: Gjorde jag fel?

:love::love:

Vi hörs. Halvdepp bara, då jag fortfarande står på samma ställe som imorse och stampar. Men du kanske kan hjälpa mig att älta lite?
 
Sv: Gjorde jag fel?

nej jag tycker inte du gjorde fel,

När min dotter är trött och skall sova brukar jag lägga henne i hennes säng och säga go natt ses om en stund så hör jag på hennes gråt om hon kommer somna.

Gapskriker hon får jag ta upp henne men gråter gnyr hon vet jag att hon kommer somna inom 15 min, som sakt man lär sig vad gråten betyder :)
 
Sv: Gjorde jag fel?

Det ger sig med tiden- jag lovar! Sedan är ju alla barn olika, och jag tycker ofta man hör om " de små änglarna som sover snällt mellan 19 o 07 från 5 månaders ålder". Jo tjena! Här har vi en ett o ett halvtåring (snart) som nattaas i 45 min o fortfarande vaknar 3 ggr per natt, o dessutom sover max 1 h på dagen och är pigg och glad på den sömnen. Det funkar det med :). Vi hade det oxå jättetufft i ca 2 månader i början, men sedan rätade det upp sig bra av sig självt. Dock är han inte någon kolckren sovare nu heller, men alla är ju olika.

Håller en tumme för pållen!
 
Sv: Gjorde jag fel?

Ja vet du att jag börjar inse att min kanske aldrig kommer att komma upp i 16 timmars sömn per dygn. Det är enligt de flesta "metoder" katastrof och där har jag missat att hjälpa mitt barn till det han behöver (tydligen).

Har bestämt mig för att skita i att lyssna på sånt. Jag tar bra idéer och bär med mig, men jag vägrar att väcka mitt barn för att han sovit för länge och missat en mattid (han får ju mat när han vaknar såklart). Dessutom vägrar jag inte att ge honom mat om det skulle gå kortare tid mellan måltiderna än vad som rekommenderas.

Resten får helt enkelt lösa sig. Är lite nervös för att vi sätter dåliga vanor inför framtiden, men förhoppningsvis mognar både huvud och mage på honom.
 
Sv: Gjorde jag fel?

men jag vägrar att väcka mitt barn för att han sovit för länge och missat en mattid (han får ju mat när han vaknar såklart).

Det där är nog det värsta rådet en småbarnsförälder kan få - väck ungen och mata den, särskilt om man har problem med sovandet.

Näst värsta är att man inte får mata när barnet är hungrigt utan skall vänta ett visst antal timmar.

Jag tycker att det verkar som om du lyssnar på din bebis och att du nu bara behöver lita lite mer på vad du egentligen redan vet !
 
Sv: Gjorde jag fel?

Usch jag förstår precis hur du har det.... det här med tid för mannen är ju skit jobbigt. Jag har en tjej på fyra månader och vi har än inte fått någon längre stund för oss själva mer än att vi hunnit äta exempelvis... men det finns ju liksom lite mer man skulle vilja kunna hinna med för förhållandet liksom...

Sover tack och lov på nätterna men med ett par matsessioner, men sover inte alls på dagarna förutom om jag är ute och går med henne i vagn eller sjal, så fort jag stannare upp vaknar hon...
 
Sv: Gjorde jag fel?

Ja vet du att jag börjar inse att min kanske aldrig kommer att komma upp i 16 timmars sömn per dygn. Det är enligt de flesta "metoder" katastrof och där har jag missat att hjälpa mitt barn till det han behöver (tydligen).

Har bestämt mig för att skita i att lyssna på sånt. Jag tar bra idéer och bär med mig, men jag vägrar att väcka mitt barn för att han sovit för länge och missat en mattid (han får ju mat när han vaknar såklart). Dessutom vägrar jag inte att ge honom mat om det skulle gå kortare tid mellan måltiderna än vad som rekommenderas.

Resten får helt enkelt lösa sig. Är lite nervös för att vi sätter dåliga vanor inför framtiden, men förhoppningsvis mognar både huvud och mage på honom.

Ludvig har heller aldrig sovit några 16 h per dygn, men han är en fullkomligt glad och harmonisk liten kille ändå. Det blir säkert din oxå :). Glöm metoderna (låter som du läst Anna Wahlgren) o kör på det som funkar för er. Och en hel del av dygnsrytmen kommer ju när han blir lite äldre.

Angående fri mat så är det ju det som man rekommenderar generellt på BVC dessutom :).
 
Sv: Gjorde jag fel?

Bra att du känner efter själv vad som passar er o er bäbis, alla barn är ju olika o har dessutom olika föräldrar! Funkar din metod så tycker jag att du ska fortsätta så, du känner din bäbis bäst o försöker göra det bästa möjliga av situationen.

Mitt första barn var jätteenkel, ville han inte sova så ammade jag o så somnade han, mycket bekvämt. Han snuttade lite väl mkt en period o då gav vi ersättning ett mål nån gång emellanåt för att mina boobisar skulle få vila, jag hade oxå blåsor o ont.
Nu har andra barnet anlänt o är helt annorlunda! Han äter massor o växer enormt (jämfört med första) och har allt som oftast magknip. Med honom har jag luskat ut att magknipet blir värre om han äter för ofta så jag ammar honom inte om det inte gått minst 2 timmar sen senast. I början hamnade vi bara i en ond cirkel där jag ammade för jag trodde han ville ha mer med följd att magknipet tilltog :crazy: Han skrek vansinnigt hela tiden :(
Nu går det bättre och han sover längre perioder utan magont, men av någon anledning vrålar han alltid vid läggdags, mellan 21-23 ungefär... Vi har gungat, gungat, gungat honom i famnen o då somnar han men vaknar efter 2 minuter o vrålar när vi lagt ner honom.. Så de senaste kvällarna har jag gjort som du, han är mätt, ren blöja, han har rapat, han ligger nära (men mej får han inte snutta på pga magontet som blir) och så vrålar han tills han somnar. Häromdagen tog det 5 minuter, igår kväll sammanlagt 40 minuter med vrål i omgångar. Jobbigt för mammahjärtat men åh så mycket bättre han sover när han väl somnat jämfört med när vi vaggar honom till sömns!

Jag hoppas snart att vi kan återvända till sovrummet, jag o lillen sover i gästsängen o pappa o storebror i sovrummet.. Saknar närheten till min man!! men det ger sej säkert snart så vi alla kan sova i våra egna sängar.. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Har en son på 3 månader som sover jättebra på nätterna. Ammas till sömns vid ca 19.00 och sen sover han hela natten till ca 07.30 med...
2
Svar
39
· Visningar
3 970
Övr. Barn Vad är era erfarenheter av denna metod? I lördags beslöt jag mig för att prova detta - Nog för att Oscar sovit hyfsat bra, men när...
Svar
13
· Visningar
2 596
Senast: Bollen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 906
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp