Gissa vad lillkissan...

Kratus

Trådstartare
... lyckades få med sig in när hon kom in för en liten stund sedan! :eek:

Det hon mest fångar är fjärilar, i gamla stallet så ligger det fjärilsrester över hela golvet. :crazy: En gång har hon lyckats få in en koltrasthona, som dock levde och jag kunde släppa ut den igen.

Iaf, denna gången har hon fångat en fladdermus! Visserligen en liten en, ca 5 cm med öron som var nästan en tredjedel av längden. Den var så söt! :love: Fast jag var glad att den inte levde fortfarande. Jag tror inte att det är så himla lätt att jaga fladdermöss inomhus... :cool:

Sv: Gissa vad lillkissan...

... lyckades få med sig in när hon kom in för en liten stund sedan! :eek:

Det hon mest fångar är fjärilar, i gamla stallet så ligger det fjärilsrester över hela golvet. :crazy: En gång har hon lyckats få in en koltrasthona, som dock levde och jag kunde släppa ut den igen.

Iaf, denna gången har hon fångat en fladdermus! Visserligen en liten en, ca 5 cm med öron som var nästan en tredjedel av längden. Den var så söt! :love: Fast jag var glad att den inte levde fortfarande. Jag tror inte att det är så himla lätt att jaga fladdermöss inomhus... :cool:

Så gjorde min katt med, bara det att den fladdermusen levde :eek:
Hon släppte den hos mig (duktig kisse som vill föda mig ;)) & den började flyga runt.
JAG är livrädd för fladdermöss, så jag skrek & rusade runt,runt, katten hoppade & försökte fånga den stackars fladdermusen som flög hysteriskt och mitt i allt detta väsen vaknar min make & lyckas rädda det lilla livet genom att fösa ut den.

Katten var rätt sur över att matte var så dålig på att förvalta hennes fångst :)

Katten var rätt sur över att matte var så dålig på att förvalta hennes fångst :)
Det förstår jag.

Här hade hon bemödat sig om att fånga en alldeles särskilt delikat måltid åt sin människoslav, och lagt sig vinn om att maten verkligen var färsk så att människan skulle få träna jakt... och så shabblar det tvåbenta skrället bort alltihop!

Dessa människor...

Hehe, jag hade nog reagerat likadant även om jag inte är speciellt rädd egentligen, mer att det är obehagligt att de flyger omkring och man inte riktigt vet vart djuret är.

Häromdagen så låg jag i soffan och slötittade på tv, när en mus helt plötsligt hoppar upp i soffan och landar i mitt hår. Jag flög några meter... :o

Houdinie: Jo, det märks tydligt hur besvikna de blir när man slänger ut bytet igen. :angel: Kan ju tycka att de ska lära sig att tar de in levande saker så åker det ut, är det dött så få det vara kvar. (Iaf en stund... )

Enda sättet jag fick mina att sluta var att fånga musen, döda den framför katterna och sedan ge den till katterna att äta.

1. Matte kan jaga
2. Matte kan döda
3. Matte är inte hungrig.

Sedan var det slut på "presenter".

Smart! :idea:

Fast det är som tur var inte så ofta de kommer in med levande djur, men det är ju värt att pröva när det händer. Fast mina kissar skulle nog inte äta om jag dödade djuret. Lillkissan äter inte alls något som hon dödat, hon leker bara med det. Den stora äter allt som han dödat själv, men de gånger som han kommer in med ngt levande så känns det som att han inte är så intresserad av att äta just då. Men jag får testa. :D

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar